Operativ inköpare till internationellt företag
Avanzera Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en operativ inköpare från mitten av november och sex månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.
Publiceringsdatum2016-10-06Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam om totalt 4 personer. Dina främsta arbetsuppgift kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från kundens koncernbolag samt externa leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Du kommer även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköpen. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
• Projekt- och rekvisitionsinköp.
• Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
• Leveransbevakning.
• Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
• Driva inköpsfrågor internt och externt.
BakgrundVi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och lätt kan sätta dig in i rollen som operativ inköpare. Erfarenhet avseende inköp, avrop, lagerstyrning och ett plus är om du har varit inom tillverkningsindustrin tidigare. Datorvana, speciellt SAP och Excel ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är ett plus.
Som person så ser vi gärna att du kan arbeta självständigt med leverantörer och ha ett nära samarbete med säljarna. Du är noggrann, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt och strategiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.
Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 807
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Klingberg 0854528307
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3089865
Observera att sista ansökningsdag har passerat.