Operativ inköpare till Bromma omgående

Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-20

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en självgående operativ inköpare med erfarenhet från arbete i tillverkningsbranschen. Kunden samarbetar med både internationella och nationella kunder inom fordonsindustrin. De är belägna i Bromma med närhet till goda kommunikationer.

Detta uthyrningsuppdrag förväntas starta omgående och pågå i sex månader med möjlighet till förlängning för rätt person. Arbetstider är 08.00 - 17.00.

Som operativ inköpare kommer du ha hand om hela inköpskedjan och således sköta bland annat upphandlingar och kontakt med leverantörer, omförhandling av avtal och ansvara för att flödet fungerar i stort. Du kommer också vara en del i utvecklingen av nya inköpsrutiner och effektivisering av processen.

Profil
Som operativ inköpare hos vår kund krävs det att du har bakgrund från inköp inom en tillverkande bransch. Du har förståelse för hela inköpskedjan och är van vid kontakt med internationella kunder. Vidare har du god förhandlingserfarenhet och en förmåga att ta egna initiativ och beslut.

Vår kund har nyligen bytt affärssystem till Dynamics AX. Har du arbetet i detta alternativt annat större system för lager och produktion är det meriterande. I övrigt krävs det att du har goda kunskaper i Office-paketet. Andra krav som ställs är flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Talar du även tyska och kinesiska är det mycket meriterande.

I din roll kommer du arbeta nära kundens säljare, produktion och viktiga kunder, du bör därför ha lätt för att samarbeta. Du är drivande och initiativrik i ditt arbete och har en känsla för struktur och ordning. Självklart är du också social, positiv och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens. Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2780
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2539683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: