Operativ inköpare/Orderkoordinator
Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en operativ inköpare med orderhanteringskunskaper. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.
Tillträde under Q2 2023 med hänsyn till uppsägningstid. Detta är en hyrrekrytering där du kommer gå in som konsult den första tiden och därefter bli anställd hos företaget. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är till en början ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, tjänstepension, friskvårdsersättning mm.
Publiceringsdatum2023-04-17Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare/orderkoordinator så ingår du i ett team som idag består av 8 personer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från olika leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Rollen innefattar orderläggning av produkter och komponenter från kunder. Du kommer att ha kontakt med kunder och svara på frågor rörande order, leverans och pris. Leverans - och orderbevakning är en viktig del som man måste hantera.
Exempel på arbetsuppgifter inköp:
• Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
• Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
• Bevakning och beräkning av lagernivåer, justera beställningspunkter och säkerhetslager.
• Registrera och uppdatera ordererkännanden
• Leveransbevakning och säkerställa hemtagning.
• Samarbeta med säljavdelning och produktion.
• Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
• Driva inköpsfrågor internt och externt.
• Transport, tull och import hantering.
Exempel på några arbetsuppgifter order:
• Mottagande av kundorder, registrera kundorder, ta emot kundsamtal
• Skicka ordererkännade till kund. Leveransbevakning ut till kund.
• Hantera och registrera prognoser.
• Driva frågor intern och externt gällande kundorder.
• Vara kontaktperson kring logistikärenden såsom prognoser, löpande order, leveransförseningar och leveranser.
• Samarbete med säljavdelning.
BakgrundVi söker dig som har relevant erfarenhet avseende Inköp och order minst ett år. Vi ser att du har relevant utbildning inom inköp och logistik eller motsvarande. Datorvana samt systemvana är ett krav. Goda kunskaper i SAP och Excel ses som meriterande. Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och kan arbeta självständigt. Du trivs med att ha många kontaktytor som med leverantörer, kunder, säljare och inköpsteamet. Du är noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare med ett trevligt bemötande som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.
Om företagetAvanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1595".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se 08-545 28 303 Jobbnummer 7664432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.