Operativ inköpare
Unik Resurs I Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Kalmar,
Mörbylånga,
Nybro,
Torsås,
Mönsterås eller i
hela Sverige Företagspresentation
Vill du bli en viktig del av vår kunds team som omdefinierar inköpsprocessen och skapar hållbara leverantörsrelationer? Vi letar efter en Operativ inköpare till vår kund belägen strax söder om Kalmar!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Din vardag är dynamisk och kretsar kring att leverera utmärkt service till både interna och externa kontakter. Kund sätter stort värde på kundfokus, effektivitet och en djup förståelse för affären - faktorer som är avgörande för deras fortsatta framgång, där du spelar en nyckelroll. Om du söker en arbetsgivare som erbjuder varierande och stimulerande arbetsuppgifter, kommer du att trivas här. Som operativ inköpare är ditt arbete kärnan i deras försörjningsprocesser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Analysera behov och effektivt planera materialförsörjning i nära samarbete med produktions- och teknikavdelningar.
• Följa och förstå kunders behov för att säkerställa punktliga leveranser.
• Hantera periodvis intensivt arbete och anpassa dig snabbt till förändringar i det dagliga arbetet.
• Fungera som en viktig länk till leverantörer och ansvara för allt från offertförfrågningar och mindre förhandlingar till orderläggning och ordererkännande.
• Genomföra affärer i enlighet med kundens inköpsprocesser, riktlinjer och rutiner.
• Delta aktivt i utvecklingen av leverantörsrelationer för att skapa en konkurrenskraftig leverantörsbas.
Din profil
Vi söker en engagerad person med relevant erfarenhet och ett genuint intresse för inköp och flöden. Övergripande synsätt, stark analytisk förmåga och eget starkt driv.
För att lyckas i rollen ska du ha:
• Eftergymnasial utbildning passande för tjänsten.
• Några års erfarenhet av att arbeta i liknade roll.
• Goda kunskaper inom Office 365 (främst Excel).
• Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi ser det meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller liknade.
• Erfarenhet av transport och spedition.
• Erfarenhet av arbete i planeringssystem.
• Transportkunskaper och speditionserfarenhet.
• Erfarenhet av förhandlingar.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam:
Jessica Sjösteen och nås på 0735-781507 eller
jessica.sjosteen@unikresurs.se Madeleine Sandberg och nås på 0704-106398 eller
madeleine.sandberg@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgångHos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite
Ersättning Individuell Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8404781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.