Operativ inköpare
Saab AB / Kontorsjobb / Växjö
2018-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2023-06-02) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab AB i Växjö,
Tingsryd,
Emmaboda,
Ljungby,
Vetlanda eller i
hela Sverige På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
I affärsområdet Industrial Products & Services (IPS) ingår affärsenheterna Aerostructures, Avionics och Combitech, samt Ventures portfölj av hel- och delägda företag. IPS fungerar som en holdingorganisation där varje verksamhet utvecklar och arbetar med strategier för lönsam tillväxt efter förutsättningarna på respektive marknad. En stor del av affärerna sker på en så kallad business-to-business-marknad. Affärsområdet har cirka 2400 medarbetare och omsätter ungefär 4 miljarder SEK.
Avdelningen Support & Production ingår i segmentet ATC Automation, vars uppdrag är att utveckla och leverera flygtrafikledningssystem till flygplatser. Fjärrstyrd flygtrafikledning (r-TWR) är en viktig produkt som produceras och installeras av sektionen. Vi söker nu en inköpare med stora möjligheter att utvecklas i rollen samt i verksamheten till vårt kontor i Växjö.
Din framtida utmaning
Du kommer att arbeta med operativt inköp av materiel och utrustning av varierande slag till både våra kundprojekt och till vår egen produktion. I tjänsten ingår även att stödja produktionen med bland annat planering och hantering av materiel och lager.
Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Som operativ inköpare kommer du främst att arbeta med:
Inköpsplanering och orderläggning
Leveransbevaka och följa upp inkommande leveranser
Löpande kontakt med leverantörer
Offertförfrågningar
Reklamationer (mot leverantör)
Orderhantering i affärssystemet IFS
Vård av inköpsartiklar och artikelstrukturer i affärssystemet IFS
Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet
Hantera fakturor
Godsmottagning och materialhantering med inlägg och uttag från förråd
Delta i kvalificering och utvärdering av nya leverantörer
Den du är idag
Vi söker dig som:
Har relevant utbildning inom inköp eller tidigare erfarenhet av inköpsarbete
Har goda kunskaper inom produktionsmodulen i affärssystemet IFS (erfarenhet av konstruktionsmodulen är meriterande)
God förståelse för inköpsprocessen och har ett utvecklat affärssinne
Har mycket god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
Kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Kan tänka dig att arbeta med varierade uppgifter inom inköp och produktion.
Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande, samt tidigare erfarenhet från tekniskt arbete, tex i roller som konstruktör, produktionstekniker/planerare eller installatör
För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och du trivs med att arbeta med ständiga förbättringar. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär en hel del administration och därför bör du vara strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Arbetet bygger på samarbete inom teamet och mellan olika avdelningar, därför bör du ha en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Urval och intervjuer sker löpande så dröj inte med att skicka in din ansökan!
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
Publiceringsdatum2018-10-10Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Mårtensson 013-18 00 00
FöretagSaab AB
AdressSaab AB
Ljungadalsgatan 2
35246 Växjö
KontorsadressLjungadalsgatan 2
Jobbnummer 4395356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.