operativ Avropare/inköpare
MediCarrier AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MediCarrier AB i Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige MediCarrier AB
Varuförsörjning
MediCarrier AB är ett helägt dotterbolag till Stockholms Läns Landsting. Bolaget är Landstingets logistik och transportföretag. Vår uppgift är att distribuera miljöanpassade sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt transporttjänster till landstingets enheter och entreprenörer. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 9 000 miljöanpassade artiklar upphandlade av SLL Upphandling. Våra kunder är i första hand SLL's förvaltningar, bolag, entreprenörer till SLL samt viss annan verksamhet i länet.
MediCarriers kvalitetspolicy har som mål att vara kundorienterad och fokuserad på den kundupplevda kvaliteten. Kvalitet ska genomsyra hela verksamheten och ska grundas på en helhetssyn på våra kunders behov och önskemål, så att vi erbjuder, såväl internt som externt, varor och tjänster med rätt kvalitet. MediCarrier är miljöcertifierad enligt ISO 14001.
Publiceringsdatum2015-11-03Dina arbetsuppgifterVi söker en noggrann, flexibel och ödmjuk person med utbildning eller erfarenhet inom operativt inköp/avrop. Du ansvarar för avrop och säkerställande av leveranser för drygt 2500 artiklar mot ett 70 tal leverantörer. Du ansvarar även för att uppdatera vårt affärssystem med avtalade artiklar. Du kommer att ingå i ett inköpsteam bestående av 3 personer.
Du skall tycka om att arbeta med registervård och leveransbevakning. Vi arbetar för en hög leveranssäkerhet och en hög tillgänglighet av artiklar för leverans till vården. Vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider ut mot kund.
I arbetet ingår att samarbeta med landstingets upphandlingsavdelning för kravställande och uppföljning av företagets leverantörer. Du förväntas också upprätta ett mycket gott samarbetet med samtliga anställda i företaget.
För att passa för arbetet behöver du kunna hantera många olika kontaktytor, både interna och externa.
MediCarrier arbetar med Lean som arbetssätt.
Du ingår i marknadsavdelningen.
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Inköps eller logistikutbildning
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Word och Excel
Det är meriterande om du
• Tidigare har arbetat med avrop eller inköp
• Har Leanerfarenhet
• Tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation
• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Har god datavana
• Lätt att lära dig olika datasystem
• Vana av att arbeta i Excel
Dina personliga egenskaper• Du är noggrann
• Du tycker om att arbeta med siffror
• Du har god samarbetsförmåga och kan också arbeta självständigt
• Du har siffersinne
• Du har hög servicekänsla
• Du är kundfokuserad
• Du kan upprätthålla goda leverantörsrelationer
• Du är flexibel
Övrig information:
Du skall vara nyfiken på Stockholms Läns Landsting och intresserad av hur vår verksamhet kan bli ett ännu bättre serviceföretag för vården. Mot dina externa kontakter behöver du vara engagerad och lyhörd, mot dina medarbetare fokuserad på samarbete.
vi tar endast emot ansökningar via mail:
ansokan@medicarrier.sll.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Provanställning sex månader tillämpas
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-21
Ange följande referens när du ansöker: MC-15-10022
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@medicarrier.sll.seKontaktPersonalchef Nina Hird 08-795 28 41, 070-484 28 41
nina.hird@medicarrier.sll.seMarknadschef Birgitta Bergqvist 08-795 28 46, 070-089 15 95
birgitta.bergqvist@medicarrier.sll.seFacklig kontaktVision David novin tel nr 08-795 28 11, mobil 070-484 28 11
david.novin@medicarrier.sll.seFöretagMediCarrier AB
AdressMediCarrier AB
Box 8094
16353 Spånga
KontorsadressFinspångsgatan 44
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2508432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.