Operations Manager inom HR
First Reserve AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering.
Siemens globalt har cirka 350 000 anställda i över 200 länder och i Sverige cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Solna.
Läs mer om Siemens på
www.siemens.se Operations Manager till Siemens
Drivs du av förändringar och utveckling i en internationell miljö? Då är detta ett spännande arbete för dig! Bli del av en öppen dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Till Siemens HR funktion Lön, Functional Shared Services (FSS) i Solna, söker vi nu en HR Operations Manager. Du rapporterar direkt till HR FSS, är en del av ett nordiskt och globalt nätverk där du fungerar som svensk kontaktperson och projektresurs. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Siemens.
Vilka är mina arbetsuppgifter:
I rollen som Operations Manager kommer du att ansvara för den dagliga leveransen inom HR FSS Operations, bestående av 3 leveransområden HR System & Data, frontdesk, AskHR samt deras HR Administration. Du har 6 stycken direktrapporterande anställda som du ansvarar för och ser till deras välmående, utveckling och effektivisering. Som Operations Manager kommer du att vara delaktig i regionala och globala projekt inom HR FSS, samt identifiera, implementera samt utveckla kvalitets och produktivitetsförbättringar samt säkerställa att HR FSS Siemens följer Siemens continuity och compliance regler. Då Siemens samarbetar med många olika leverantörer kommer du även att säkerställa processer och relationer till dessa
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR/PA, ekonomi-området eller motsvarande. Du har minst 3-års chefserfarenhet och förmåga att leda team samt flerårig erfarenhet av operativt och affärsdrivet HR-arbete.
Som person bör du vara serviceinriktad, prestigelös och ha hög integritet då arbetet innebär samarbete med flera olika parter. Du är analytisk, strukturerad, en problemlösare som klarar detaljperspektiven och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter.
Har du erfarenhet från löneområdet och att arbeta med leverantörer är det en stor fördel. Dina kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel är mycket goda. Har du tidigare arbetat i affärssystemet SAP är detta meriterande. Du har en mycket god förmåga att på ett konsultativt, proaktivt och stöttade sätt stödja företagets affärsstrategier utifrån ett operativt HR-perspektiv. Som person har du en förmåga att initiera, driva, implementera och slutföra stor Globala projekt. Du bör tala svenska och engelska på en avancerad nivå då projekten sker både i Sverige och övriga Europa.
Publiceringsdatum2018-05-18Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Du är välkommen att kontakta Helena Adestedt som gärna svarar vid eventuella frågor: 070-208 01 49 eller
helena.adestedt@firstreserve.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFirst Reserve AB
AdressFirst Reserve AB
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Jobbnummer 4151403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.