Onsite/- IT supporttekniker till Stockholmsmässan
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Serviceinriktad generalist inom IT support till Stockholmsmässan i Älvsjö
Vill du arbeta i en central roll och tekniskt supportera dina kollegor för att tillsammans möjliggöra möten och events i världsklass på Nordens största mötesplats? Sök då tjänsten som IT supporttekniker på Stockholmsmässan i Älvsjö.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Föreställ dig en plats som ena dagen rymmer en prestigefull kongress och andra dagen förvandlas till en färgsprakande möbelmässa. Stockholmsmässan i Älvsjö är Nordens största mötesplats. Som supporttekniker jobbar du med att hjälpa dina kollegor med diverse IT relaterade problem. Du erbjuds en roll med stor variation i det dagliga arbetet. Förbered dig på nya utmaningar och nya problem att lösa från dag till dag.
Du tillhör ett dedikerat team på 6 personer inom drift och supportenheten. Du har en bred roll som supporttekniker onsite, vilket innebär att du får hela Stockholmsmässan som din arbetsplats.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Du kommer bland annat arbeta med att:
* på daglig basis hjälpa och supportera dina kollegor med klientrelaterad mjuk- och hårdvaruproblem
* administrera användare och behörigheter i AD
* felsökning och installera nya klienter
* göra beställningar av klientrelaterad IT-utrustning
* agera dispascher internt inom IT-avdelningen
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten är placerad på Stockholmsmässan i Älvsjö och du kommer att röra dig och supportera kollegor i hela anläggningen såväl som över telefon. I denna tjänst ingår beredskap samt betald övertid.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en bred kunskap inom IT. Du är serviceinriktad, pedagogisk och du trivs i en roll med många kontaktytor. Du har landat i att det är just tekniker/supportrollen du trivs som bäst i och att då få hjälpa dina kollegor och lösa deras problem.
Du bör ha jobbat i en support/teknisk roll tidigare, gärna organisationer där du arbetat brett både med 1st och 2nd line ärenden och onsite. Du ska ha erfarenhet av att jobba i AD, Exchange samt med Windows 10. Har du erfarenhet av nätverk (Cisco produkter), Adobe CC eller Auto CAD är det meriterande. Du har jobbat strukturerat i någon form av ärendehanteringssystem.
Koncernspråket på Stockholmsmässan är svenska och därav är svenska ett krav för denna tjänst men det är önskvärt att du även behärskar engelska i tal och skrift.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-08-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Hagström
sara.hagstrom@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Jobbnummer 4273457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.