Omsorgsförvaltningen söker SoL handläggare

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
2014-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Omsorgsförvaltningen söker SoL handläggare" (publicerad 2014-05-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.

Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade. Enheten utreder behov och fattar beslut om insatser med beaktande av rätten till trygghet, självbestämmande och integritet.

Publiceringsdatum
2014-05-20

Arbetsuppgifter
Som handläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.

Kvalifikationer
Du som söker har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs god kunskaper om gällande lagstiftning och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du kan organisera och strukturera det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i ett team där vi sätter stor vikt vid den sociala kompetensen och du ska också kunna arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevlig team att arbeta i. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-07-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 78-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Leonardsson, Handläggningschef 026-24 15 93

Facklig kontakt
Tanja Elfström, Vision 026-24 11 00 tanja.elfstrom@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
1881615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: