Omsorgsförvaltningen söker Boendesamordnare
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Välkommen att arbeta som boendesamordning hos oss!
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, samt boendesamordning. I vårt arbete har vi kontinuerlig juridisk handledning.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2019-02-18ArbetsuppgifterI boendesamordarens arbetsuppgifter ingår en rättssäker och effektiv verkställighet av boendebeslut. I arbetsuppgifterna ingår även att "matcha" individens och boendets profil. Boendesamordnaren har ansvaret för information till den enskilde och dennes företrädare om tänkt planering.
Dokumentation i personakt kring verkställighet och planering utgör en del i arbetsuppgifterna. Dessutom ingår det i boendesamordnarens arbetsuppgifter att ta fram underlag för statistik och samverkan med interna och externa samverkanspartner. Boendesamordnaren deltar också i den långsiktiga planeringen av behovet av bostäder för målgruppen. Viss fakturahantering kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionom- eller sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Arbetet kräver att du har erfarenhet av och är väl förtrogen med aktuell lagstiftning inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av biståndshandläggning samt av samordnande funktion inom SoL-boenden och har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har goda IT-kunskaper, förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift och innehar dessutom B-körkort. Det är en fördel om du har kunskaper i procapita/lifecare då det är meriterande för tjänsten.
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är också en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. I övrigt är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera och har dessutom en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Vi kommer att tillämpa fortlöpande urval vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 16-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Wengelin
anna.wengelin@sandviken.se 026-241311
FöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 4618446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.