Områdeschef

Bostads AB Mimer / Chefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås

Mimer står inför stora utmaningar. Vi är med och utvecklar våra bostadsområden och hela staden i en mängd spännande projekt. Nu söker vi en områdeschef som kan vara med och fortsätta utveckla Mimer till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Som områdeschef på Mimer är du en viktig del av vår vision - att bli Sveriges bästa bostadsföretag. För att lyckas måste vi ha nöjda kunder, kvalitetssäkra vår verksamhet och vara en riktigt bra arbetsgivare. Totalt är vi cirka 155 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra kärnvärden Omtanke, Nytänkande och Engagemang.

Ansvar och befogenheter

Som områdeschef har du det övergripande ansvaret för förvaltningen av de fastigheter som ingår i ditt geografiska område. I det ansvaret ligger att utveckla fastigheterna/området, öka kundnöjdheten och se till att leverera ett driftnettovärde i linje med Mimers mål. Du har även personalansvar för ett antal medarbetare som arbetar på området.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Aktivt driva områdets utveckling genom samverkan och ökat boinflytande
• Ansvara för den långsiktiga värdeutvecklingen av fastighetsbeståndet
• Visa god beställarkompetens gentemot underleverantörer internt och externt, samt följa upp beställda arbeten
• Säkerställa att områdets dagliga drift fungerar
• Leda och utveckla medarbetarna i arbetsgruppen samt skapa engagemang och delaktighet
• Vid nyproduktion och ombyggnation, vara med i planering, under utförande och genomförande fram till överlämning på ett aktivt sätt
• Ta fram underlag kring verksamhetskritiska parametrar som driftnetto och NKI
• Omsätta Mimers affärsplan till verklighet via verksamhetsplanerna
• Arbetsuppgifter enligt Riktlinjer för elsäkerhet ingår i rollen

Utbildning och yrkeserfarenhet

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med fastighetsförvaltning
• Tidigare personalledning är meriterande
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• God datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet

Publiceringsdatum
2019-10-11

Dina personliga egenskaper
Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Ledarskapsförmåga, leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet.

Tydlig, kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Initiativtagande, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen in med din ansökan före den 10 november.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bostads AB Mimer

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bostads AB Mimer (org.nr 556019-3384), http://www.mimer.nu/

Jobbnummer
4862324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bostads AB Mimer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostads AB Mimer: