Områdeschef
Försäkringskassan / Ekonomichefsjobb / Västervik
2012-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Områdeschef" (publicerad 2014-05-06) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Hultsfred,
Linköping eller i
hela Sverige Referens: 034297-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Områdeschef
Lokalt Försäkringscenter Västervik-Kalmar
Arbetsuppgifter och ansvar
Som områdeschef har du det samlade ansvaret för Försäkringskassans verksamhet inom ditt geografiska ansvarsområde. Du har ett övergripande operativt ansvar för att försäkringen tillämpas enligt föreskrivna regler samt att handläggningen utförs enligt beslutade handläggningsprocesser och arbetsmetoder. Du ansvarar för en effektiv produktion som leder till måluppfyllelse. I chefskapet ingår även personal- och budgetansvar. I samarbete med dina underställda chefer säkerställer du att dina medarbetare har rätt kompetens och att de upplever att de agerar på och bidrar till en utvecklande arbetsplats. Du ansvarar även för att driva ett aktivt arbetsmiljö- och hälsoarbete samt att samverka med berörda arbetstagarorganisationer. I rollen som områdeschef ingår att representera och marknadsföra Försäkringskassan inom ditt geografiska ansvarsområde.
Du rapporterar till och biträder verksamhetsområdeschefen samt ingår i LFC:s regionala ledningsgrupp. Till din hjälp har du ett antal enhetschefer som rapporterar direkt till dig.
LFC Västervik och LFC Kalmar är två kontor som under hösten 2012 går samman och du kommer arbeta som områdeschef för dessa två orterna. Det innebär att placeringen kan vara på endera ort men att resor i tjänsten mellan orterna ingår.
Publiceringsdatum2012-05-28KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp) eller likvärdig erfarenhet, med likvärdig menar vi flerårig chefserfarenhet
• har god ledarskapsförmåga samt erfarenhet av ledarskap, gärna i förändring
• har goda kunskaper om budget- och ekonomiprocesser
• har strategiskt tänkande och mycket god analytisk förmåga
• har god kommunikativ förmåga muntligt såväl som skriftligt
• är mycket mål- och resultatinriktad
• är initiativtagande och energisk samt har lätt för att fatta beslut
• har god förmåga att skapa och upprätthålla relationer
• har hög personlig mognad och gott omdöme
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av liknande verksamhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll samt chefstest innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetsområdeschef Åsa Andersson tfn 010-118 58 21. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Björn Törnqvist tfn 010-119 56 75. Fackliga kontaktpersoner är för ST Ann Helen Engström, SACO Johan Svanström eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 034297-2012 senast den 17 juni. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1256293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.