Office Manager till Hilding Anders
Brightby AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightby AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Helsingborg eller i
hela Sverige För Hilding Anders räkning söker vi på Brightby nu en Office Manager för ett föräldravikariat på heltid, cirka 1,5 år. Som Office Manager kommer du att ha en mycket varierad roll där du utgår från receptionen och även arbetar som assistent till VD och hela ledningsgruppen. Arbetsuppgifterna innefattar till exempel sedvanliga receptionsuppgifter såsom att ta emot kontorets många nationella och internationella gäster och visa dem tillrätta, beställa kontorsmaterial, göra rese- och hotellbokningar samt boka bud och skicka DHL. Du kommer även att assistera hela ledningsgruppen med diverse administrativa arbetsuppgifter, koordinera möten och sköta catering av mat och fika till konferenser och möten.
Vidare kommer du att arbeta med:
• Att assistera VD
• Planering och koordinering av ledningsgruppmöten
• Visumansökningar/kontakt med ambassader
• Hantering av inkommande e-post
• Sammanställning av veckoplanering
• Skicka dokument till Notarius Publicus och Apostille
• Ansvar för kontoret
• Kontakt med fastighetsvärd vid fel i våra lokaler
Hilding Anders har sitt huvudkontor i Malmö och omsatte förra året 7,5 miljarder kronor. Bolaget är Europas ledande sängtillverkare med starka positioner även i Ryssland och Sydostasien. Sverige tillhör koncernens fem största marknader med ca nio procent av den totala omsättningen. Hilding Anders svenska verksamhet består idag av tre anläggningar: Hästveda, Rydaholm och Lysekil (Carpe Diem Beds). Sammanlagt omsätter Hilding Anders i Sverige ca 700 miljoner kronor och sysselsätter 280 anställda. Den svenska produktportföljen består såväl av varumärkesprodukter såsom Jensen, Carpe Diem Beds, Hilding, Ekens och Stjärnbädden och madrass- och sängkoncept som säljs under detaljhandelns egna varumärken
Vi ser att du som söker har erfarenhet av liknande servicerelaterade arbeten sedan tidigare, med fördel har du tidigare arbetat som sekreterare eller receptionist. Du har några års arbetslivserfarenhet och är väl förtrogen med att arbeta i Outlook då största delen av arbetsuppgifterna utförs i detta program. Goda kunskaper i Microsoft Powerpoint är av vikt för att kunna göra presentationer för ledningsgruppens räkning. Du är van vid att ha många bollar i luften och trivs med väldigt varierade arbetsuppgifter. Eftersom Hilding Anders är ett internationellt företag ser vi att du har goda skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska. Som person är du driven, kommunikativ och initiativtagande. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt och är lyhörd med en hög servicenivå.
Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss.
Ansökan Låter detta intressant? Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Maria Pettersson på telefon 0737-482092 eller
maria.pettersson@brightby.seVarmt välkommen med din ansökan enligt länken nedan:
http://karriarportal.brightby.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2015-09-04ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktMaria Pettersson 0737482092
maria.pettersson@brightby.seFöretagBrightby AB
AdressBrightby AB
Box 17007
10462 Stockholm
KontorsadressSkeppsbron 13A
Malmö
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-6998380
Jobbnummer 2419418
Observera att sista ansökningsdag har passerat.