Office Manager/Event Coordinator på Sting
Stockholm Innovation & Growth AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholm Innovation & Growth AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Sting är det ledande ekosystemetet i Norden för Startups med hög potential. Många framgångsrika företag, såsom Yubico, Airmee, Sellpy och Karma, har börjat sin tillväxtresa i vår accelerator eller inkubator. Vi tar årligen in ett trettiotal nya Startups, vilket gör Sting till en bubblande och dynamisk mötesplats för entreprenörer, investerare, forskare och andra aktörer på den Nordiska techscenen.
Som Office Manager på Sting representerar du vårt varumärke och ser till att våra Startups, besökare och teammedlemmar känner sig hemma varje gång de kommer till vårt kontor på A House, Östermalmsgatan 26 A. Du behöver vara lyhörd, social och ha fingertoppskänsla för att skapa en inspirerade och funktionell arbetsplats för våra entreprenörers olika behov. Allt för att göra Sting till en kreativ mötesplats där idéer, innovationer och drömmar växer till företag som bidrar till att göra världen till en bättre plats.
Vi anordnar små och stora event regelbundet på vårt kontor, i A-houses lokaler och externa platser. I rollen som Event Coordinator kommer att jobba nära vår Community Manager med att planera och genomföra allt ifrån frukostföreläsningar till after work och middagar med entreprenörer, investerare, teammedlemmar och inbjudna gäster.
Du kommer bland annat att:
Välkomna nya företag till vårt kontor och se till att de har allt de behöver för att komma igång så snabbt och smidigt som möjligt.
Vara en aktiv medlem av vårt community, lyssna in behov och omsätta förbättringsförslag i praktiken.
Se till att våra 400 kvm lokaler, ink kök, lounge, arbetsytor och konferensrum ger ett välkomnande intryck.
Hantera leveranser, kontorsinköp, passerbrickor, skrivare, wifi, konferensrumsteknologi mm.
Hantera våra interna system för rumsbokningar, events, medlemsförmåner mm.
Assistera marknadsteamet med att hålla vårt CRM, webb och marketing-automationsystem uppdaterade.
Assistera vår Head of Finance med rapportering.
I samarbete med vår Community Manager planera och genomföra mindre events, såsom frukost- och lunchseminarier, community-kvällar och workshops. Detta inkluderar att ansvara för logistik, catering, inbjudningar, att välkomna gäster och se till att allt löper smidigt.
Tillsammans med Marketing-teamet arbeta med att ständigt förbättra den interna kommunikationen, skicka ut veckobrev, utveckla kommunikationssystem och kanaler.
Roll och ansvar
Du som kommer att trivas i den här rollen är:
En servicemänniska ut I fingerspetsarna som brinner för att göra det där lilla extra för att få kollegor och besökare att känna sig som hemma.
En naturlig kommunikatör med stark social kompetens.
Uppmärksam på detaljer och problemlösningsorienterad.
En utmärkt projektkoordinator, bra på att organisera och hålla många bollar i luften
Initiativrik och alltid ett steg före.
En person som trivs i en livfull och dynamisk miljö där problem behöver lösas på stående fot.
En "doer" som ser möjligheter och konstant funderar på hur arbetet på kontoret kan förbättras.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus är god estetisk känsla och kunskaper i grafisk kommunikation och design.
Ett plus är även erfarenhet av planering och genomförande av små och stora events.
Ansök här, vi hanterar ansökningar löpande.
Publiceringsdatum2021-12-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressStockholm Innovation & Growth AB
Östermalmsgatan 26A
11426 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholm Innovation & Growth AB (org.nr 556489-3781)
Östermalmsgatan 26A (
visa karta)
114 26 STOCKHOLM
Arbetsplats A House
Jobbnummer 6163702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.