Oderplanerare med fokus på varustyrning och logistik, Logent

Logent AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du ett starkt intresse för logistikutveckling, kundrelationer och hållbara varuflöden? Till Logent Transport Management söker vi nu en passionerad orderplanerare som vill arbeta med att effektivisera flöden, skapa goda resultat och på så sätt bidra till nöjda kunder!
Om tjänsten:Logents tjänst "Transport Management" innebär ett långsiktigt samarbete med våra kunder där vi tar ett helhetsansvar för vissa av kundens logistikområden, så som transporter och orderflöden. Vi förstärker kundens logistikavdelning och arbetar aktivt med flödena för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet i kundens dagliga orderplanering - alltid med högt kundfokus. Då vår verksamhet växer så behöver vi nu stärka vårt kundteam med ytterligare en kollega! Som Orderplanerare arbetar du operationellt och med en eller ett antal av Logents större kunder med deras dagliga varustyrning, orderplanering samt lagerpåfyllnad. Du är en viktig kugge i såväl kundernas logistikutveckling som i vår egen löpande verksamhetsutveckling. Till ditt stöd finns moderna verktyg och en unik kompetens i form av erfarna och hjälpsamma kollegor inom olika specialistområden.
Du kommer i rollen att få en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens inom både transportlogistik och Supply Chain. Teamet du blir en del av består av 8 personer. Logents kontor för Transport Management är beläget i Stockholm.
Om dig:Vi söker dig som har tidigare kunskaper inom Supply Chain-områden eller arbete inom varustyrning, orderplanering, orderprocesser eller kundsupport. Din passion ligger i samarbetet med kunden samt i din förmåga att skapa goda resultat. Du besitter en stark drivkraft och vilja att utveckla dina kunders varuflöden genom att hitta lösningar och driva löpande förbättringsarbeten, och därigenom bidra till din egen kompetensutveckling. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och duktig på att självständigt driva processer framåt. Som person är du relationsbyggande och bra på att samarbeta lösningsorienterat med kollegor för att nå uppsatta mål och hög kundnöjdhet. Du är flytande i svenska samt engelska i både tal och skrift.
Om Logent:Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik och har en unik position på marknaden. Vi har ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna och Norge med ca 3800 anställda. Logent omsätter ca 2,2 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Intresserad av tjänsten?Ansök gärna så snart som möjligt via annonsen. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde efter sommaren. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Emma Juth, Operations Manager via emma.juth@logent.se
Vill du utveckla din spetskompetens inom transportlogistik och arbeta i ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och duktiga kollegor så är rollen hos oss på Logent en unik möjlighet för dig.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Arbetsplats
Logent

Kontakt
Thérèse Grivérus
therese.griverus@logent.se
073-7234802

Jobbnummer
8756889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: