Nytänkande ekonomikonsulter

Accountor AB / Redovisningsekonomjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Karlskoga, Linköping, Jönköping, Stockholm, Västervik eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 300 medarbetare och i koncernen närmare 2400 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Vi växer och söker positiva medarbetare som vill vara med och ta ekonomihanteringen till en ny nivå med vårt nya webbaserade ekonomisystem. Du kommer ha eget kundansvar för ett antal företag där du bl.a. kommer sköta bokslut med rådgivning, intresse för systemfrågor är ett plus. Arbetet kommer skötas från vårt kontor i Karlskoga, där du kommer ingå i ett team med 8 personer.

Det här är en roll för dig som vill ansvara för delar eller hela ekonomifunktionen för ett eller flera bolag och har ett stort intresse för att utveckla kundrelationer. Du kommer arbeta med praktiskt ekonomiarbete såsom bokslut, rapportering, upprättande av årsredovisningar och rådgivning.

Som kundansvarig ekonomikonsult har du ansvar för att uppfylla våra kundlöften att leverera i tid med kvalitet och ha en hög servicenivå. Stort fokus ligger på att arbeta med systematisk kundvård.

Publiceringsdatum
2016-01-21

Erfarenheter
Vi söker dig som har redovisningskompetens med några års erfarenhet av självständigt bokslutsarbete och har ett stort intresse för kundvård.

Har du konsulterfarenhet från redovisnings- eller revisionsbranschen är detta ett stort plus!

Vi tror att du tycker det är helt fantastiskt att få en avstämning att gå ihop, att du uppskattar att få förfina rutiner, är lösningsfokuserad och lyhörd till kundernas önskemål är en självklarhet. Då kommer du att hamna på vår wall of fame där vi sätter upp alla våra skryt-mail vi får från nöjda kunder!

Personliga egenskaper vi uppskattar är en kommunikativ förmåga, prestigelöshet och ett stort driv. Självklart har du förmågan att strukturera och planera ditt arbete och för att trivas hos oss ser vi att du är en positiv person som får energi av samarbetet med kollegor och kunder.

Vi erbjuder

Accountor ger dig förutsättningar att utvecklas. Att arbeta som Kundansvarig Redovisningskonsult passar dig som vill ha varierande arbetsuppgifter, är driven och kan skapa personliga relationer med kunderna.

Hos oss arbetar vi för att alla aktivt ska vara med och påverka tjänster och processer. Prestigelösa, kompetenta och positiva kollegor, en avspänd atmosfär samt fokus på kunden och våra medarbetare är något som kännetecknar oss.

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande. För frågor kontakta kontorschef Maria Dietmann Direct: +46 586 77 77 56

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
691 25 Karlskoga
69125 Karlskoga

Kontorsadress
691 25 Karlskoga

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2628576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: