Nyfiken verksamhetscontroller

Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stötta nämnd, ledning och enhetschefer. Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet. Till vårt controllerteam söker vi nu en verksamhetscontroller då en av våra nuvarande verksamhetscontrollers ska gå vidare till ett annat uppdrag i staden.
Vi erbjuder dig ett gott samarbetsklimat i ett kontorslandskap där du lätt kan bolla frågor med dina kollegor och där du har nära till förvaltningens chefer. Inom administrativa avdelningen arbetar vi utifrån värdeorden tillgänglighet, professionellt bemötande och kompetens.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i sydöstra Stockholm, har 45 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.

Publiceringsdatum
2015-06-29

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ta fram beslutsunderlag till vår nämnd och förvaltningens chefer, delta i verksamhetsplaneringen och följa upp våra verksamheters måluppfyllelse. I arbetet kan också ingå att leda möten och processer i olika utvecklingsprojekt. Arbetet med att ta fram beslutsunderlag innebär att svara på remisser, skriva rapporter och göra utredningar i stort och smått..

Våra verksamhetscontrollers är inriktade mot var sitt av förvaltningens verksamhetsområden och denna tjänst kommer i huvudsak att riktas mot äldreomsorg/personer med funktionsnedsättning.

Verksamhetscontrollern är även Lex- Sarah-ansvarig tillsammans med en kollega.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kommer att förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna med inriktning mot statsvetenskap, och som har minst två års erfarenhet av utredningsarbete efter utbildningen. Det är viktigt att du har erfarenhet av att skriva utredningar och rapporter och att du hanterar det svenska språket väl både muntligt och skriftligt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation. Som person behöver du ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid att du är intresserad av att bidra till förvaltningens utveckling, att du är pedagogisk i din kommunikation samt att du är flexibel. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling.

ÖVRIGT
Som anställd har du friskvårdstimme och tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Vi har också flextid och tillämpar vinterarbetstid mellan september-april och sommararbetstid maj-augusti.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi tar emot ansökningar som kommer in via jobb i stan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 2015:060/01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Laxvik, Avdelningschef 08 - 508 15 014

Facklig kontakt
Saime Civas, Vision 08-508 18 264
Sofia Lidén, SACO 08-508 15 315

Företag
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen
Box 5117
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6 12117 Johanneshov

Jobbnummer
2353035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen: