Nu söker vi en ny stjärna till resurssamordningen!
Kronans Droghandel / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronans Droghandel i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige En bättre hälsa för dig!
Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Vi har mer än 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2200 anställda.
Nu är vi intresserade av dig! För att lyckas behöver vi medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas med oss.
Är du en analytisk och resultatorienterad person som vill jobba med att stötta våra apoteks- och regionchefer i deras kortsiktiga och långsiktiga personalplaneringsarbete? Nu söker vi en ny stjärna till resurssamordningen i Göteborg!
Publiceringsdatum2015-10-21Dina arbetsuppgifterI rollen som resurssamordnare kommer du vara expert i hur man optimerar sin bemanning utifrån försäljningsmix och försäljningsmål. Du kommer att hålla utbildningar och stötta chefer i schemaläggning, tolkning av kollektivavtal, hur man analyserar nyckeltal kopplat till personalkostader/budget/ekonomiskt utfall och hur man långsiktigt planerar för bemanning med rätt kompetensmix. Du kommer även vara ett viktigt stöd i budgetprocessen. Vidare ansvarar du för att schemalägga våra rörliga resurser, samordna sommarsemestrar, skapa lönefiler per region, lösa akuta bemanningsproblem samt ha en översikt över in- och utlåning av personal. Att vara naturligt serviceorienterad och gilla problemlösning är en mycket viktig framgångsfaktor i tjänsten då du varje dag kommer att arbeta med att stödja verksamheten utifrån rådande bemanningsläge. Du kommer att ha ett nära samarbete med regionchefer och apotekschefer samt kollegorna på resurssamordningen.
Dina personliga egenskaperFör att trivas i rollen tror vi att du gillar siffror, resultat och analys av nyckeltal kopplat till personal. Hög service och flexibilitet är mycket viktigt i kombination med att kunna ge feedback och stöd i svåra personalplaneringsärenden.
KompetenserVi ser att du har goda ekonomiska kunskaper och känner dig bekväm med excel som arbetsverktyg. Vidare är det bra om du har tidigare erfarenhet av Medvind, eller annat schemaplaneringssystem. Det är meriterande om du har arbetat som butikschef eller tidigare ansvarat för ett resultatområde. Körkort är ett krav.
Sista dag att ansöka är 2015-11-10
Anställningsform: Tillsvidare anställnings med 6 månaders provanställning, heltid 40 h/v.
Tillträde: 2016-01-01 eller enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Vill du vara med?
Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mikael Kuylenstierna,
mikael.kuylenstierna@kronansapotek.se , tfn 010-240 60 68
Säljsamtal undanbedes! Välkommen med din ansökan!
På Kronans Apotek är Du som medarbetare vår allra viktigaste förutsättning för att nå våra mål. Därför vill vi vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder förmånliga anställningsvillkor, ett gott ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Men framförallt erbjuder vi en företagskultur där du som medarbetare får ta ansvar och egna initiativ och där vi tror att arbetsglädje är grunden till ett gott kundbemötande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronans Droghandel
AdressKronans Droghandel
Lindhagensgatan 120
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 120
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2489489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.