Nu söker vi en Innesäljare
SIS, Svenska institutet för standarder / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SIS, Svenska institutet för standarder i Stockholm Drivs du av att bygga relationer, ha kontakt med kunder och vill vara med och förbättra vår kundvård? Hos oss har du då chansen attoch hjälpa företag och organisationer att uppnå effektiviseringar och ökad lönsamhet med hjälp av standard. Har du dessutom en administrativ ådra, då kan det vara dig vi letar efter!
Vi fortsätter växa och vill fördjupa relationen på våra kunder. Därför vill vi utöka vår organisation med en innesäljare som ska fokusera på kundvård och relationer med segmentet mellanstora kunder.
UPPDRAGET
Rollen innebär löpande kontakt med befintliga kunder med syfte att få dem att använda, behålla, förnya och komplettera, av SIS, köpta tjänster och produkter. Kontakten sker via telefon och mail. I arbetet ingår även viss administration kopplat till kundernas konto.
Ytterligare uppgifter som ingår i arbetet är att:
* förvalta och utveckla alla avtal som Kundservice ansvarar för
* löpande följa upp abonnemangens nyttjandegrad
* säkerställa att abonnemangen har en aktiv kontaktperson
* hålla användarutbildningar via Webex
* uppdatera kundernas kontrakt avseende royalty
* driva och utveckla hur vi arbetar med kundrelationer
* vara backup för Kundservice
I rollen ingår dessutom kundvård och nyförsäljning av SIS abonnemang och tjänster.
Du kommer att tillhöra gruppen Kundservice som ingår i avdelningen Marknad - försäljning av standard.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetat som säljare några år. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tjänsteförsäljning eller abonnemangsförsäljning och är van att jobba via telefon. Du behöver även ha någon form av administrativ erfarenhet.
Gymnasieutbildning är ett krav och relevant eftergymnasialutbildning är meriterande. Du behöver ha kunskaper i Office-paketet och har du erfarenhet av något CRM-system är även detta meriterande. Förutom god svenska i tal och skrift krävs det att du kan, och är bekväm med, att prata engelska.
För att passa i rollen behöver du vara driftig, målinriktad och kommunikativ. Vidare måste du kunna ta initiativ utifrån kundens behov/situation, vara noggrann, prestigelös samt vara en lagspelare som trivs med att prestera resultat tillsammans, är beredd att dela med sig och lära av varandra.
OM FÖRETAGET
SIS är en internationell organisation med 170 medarbetare. Vi projektleder experter från olika branscher som vill utveckla standarder. De möts hos oss för att hitta gemensamma lösningar som bidrar till innovationer och underlättar handel och export. SIS är en del av, och representerar Sverige, i den europeiska standardiseringsorganisationen CEN och den globala organisationen ISO.
Utöver att driva utveckling av standarder säljer vi också standarder, handböcker, utbildningar och rådgivning.
Du som blir en del av SIS, blir också en del av en verksamhet där Sveriges bästa experter samlas för att skapa standarder ? tillsammans med världens bästa experter. På så vis är SIS en kunskapsorganisation. Här får du ta del av världsomspännande projekt, som i sin tur öppnar dörrar till ett internationellt nätverk.
Mer information
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-06-04ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-02
Ange följande referens när du ansöker: 97415
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Wilander
thomas.wilander@swesale.se +460708-331529
FöretagSIS, Svenska institutet för standarder
AdressSIS, Svenska institutet för standarder
Torsplan
10431 Stockholm
KontorsadressTorsplan 104 31 Stockholm
Jobbnummer 4822876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.