Nu har du chansen! Bästa servicedesken i Malmö söker supporttekn
Poolia Malmö AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Den bästa servicedesken i Malmö (till och med Sveriges bästa?) behöver nu förstärka sitt team med en duktig servicedeskmedarbetare! Om du är kommunikativ, lösningsorienterad och har ett intresse för IT är detta chansen för dig. Arbetet är kombination av Service, Administration och IT. Start är snarast möjligt, sök därför redan idag och ta chansen!
Publiceringsdatum2017-12-27Dina arbetsuppgifterDu kommer dagligen att ha kontakt med kunder som ringer eller mejlar in med sina IT-relaterade problem. Det kan vara allt från att datorn inte startar till, att mejlen slutat fungera eller att de glömt sitt lösenord över helgen. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag! Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service. Det är högt tempo i en service-desk och det är därför viktigt att du trivs i en miljö där det hela tiden händer oförutsedda saker.
Nedan följer några punkter som du kan komma att beröra i ditt arbete som 1st line agent:
• Ärendehantering
• Felsökning
• Active Directory
• DNS, DHCP, TCP/IP
• Citrix
• Linux
• Windows XP/7/ 8/ 10
• Outlook och Exchange
• MS Office & O365
• Försäkringshantering
• Skrivare och skrivarhantering
• Hårdvarurelaterade frågor
Arbetet som 1st line agent är en härlig mix av administration, service och såklart IT!
Tidigare erfarenhet
För att lyckas i rollen är det otroligt viktigt att du har ett genuint IT-intresse! Vi ser gärna att du har gått en YH-utbildning, Högskoleutbildning eller relevant gymnasieutbildning. Har du tidigare arbetat i en service-desk är detta ett stort plus, dock inget krav. Om du har suttit i en kundtjänst tidigare är detta också relevant erfarenhet. Har du en god förståelse för nätverk ger detta ett extra plus i kanten. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav.
Förmåner
Du kommer att vara anställd av Poolia men arbeta hos ett av Malmös största IT-bolag i deras stora Servicedesk med trevliga och drivna kollegor. Som konsult får du ta certifikat och vara med på aktiviteter hos både företaget och Poolia. Vid din sida har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en deal av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång!
Jag vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia och på det företaget som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 48921
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Malmö AB
AdressPoolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö
KontorsadressGustav Adolfs Torg 12
Jobbnummer 3876474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.