Norsk eller Dansktalande - Junior 1st Line Support
Qaptive AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2025-09-22
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qaptive AB i Malmö Om rollen:
Vi söker både 1st line-support team medlemmar med 2.4 års erfarenhet av 1st line support och kan Norska eller Danska flytande. Supporten är öppen 11 timmar per dag, måndag-fredag.
OBS: Det är viktigt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i minst 2 år samt att behärska Norsk eller Danska flytande
Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna):
Ge IT-support via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.
Kravprofil - Service Desk support 1st line:
2-4 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
Mycket goda kunskaper i engelska samt danska eller norska.
Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-22
E-post:
career@gofrst.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SD specialist ELLER SD TL".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Qaptive AB (org.nr 559456-7686)
Lilla Nygatan 3 (
visa karta)
211 38 MALMÖ
Jobbnummer 9520549