Nordisk Kundsupportchef till Cool Company!
Academic Work Sweden AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Cool Company erbjuder ett smidigt sätt för egenföretagare eller egenanställda att fokusera på sitt jobb, genom att låta Cool Company ta arbetsgivaransvaret! Bolaget är inne i en expansiv fas där du som kundsupportchef spelar en viktig roll. Genom att stötta och leda ditt team skapar ni en kundsupport i toppklass. Här kommer du in på ett bolag vars branta tillväxtresa bara har börjat! Cool Company har siktet inställt på att fortsätta etablera sig internationellt och vidga sina vyer även utanför Nordens gränser. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som Kundsupportchef och du ansvarar över ett team om 4 kundsupportmedarbetare. Ditt team har en central roll på företaget och är starkt bidragande till bolagets fina recensioner och omdömen från befintliga kunder. Hos Cool Company är teamkänslan stark och ni arbetar tillsammans för att ge Cool Companys kunder den bästa servicen. Du arbetar tillsammans med ditt teamet för att främja en bra arbetsmiljö, tydliga rutiner och hög kundservice.
Vidare ansvarar du för onboarding av nya medarbetare och finnas tillgänglig för att besvara ärenden som kundtjänstmedarbetarna behöver hjälp med. Här kommer du även att samarbeta med både interna och externa parter såsom användare av tjänsterna, techavdelning, marknadsavdelning, försäljningsavdelning samt externa byråer.
Du erbjuds
• En arbetsplats med startupkänsla och högt i tak, där dina idéer och förbättringsförslag välkomnas
• Ett nära samarbete med dina hjälpsamma och engagerade kollegor
• Flexibiliteten att arbeta hemifrån eller på huvudkontoret, beroende på vad du föredrar
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sträcker sig över tre områden vilka är Kundservice, Utbildning och Förbättringsarbete. Här arbetar du både operativt i kundtjänsten samt med följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för schemaläggning och planering vid semestertider, samt för kundsupporten öppning och stängning
• Ansvara för rutin och utskick av fakturor med tilläggstjänsten ExpressPay
• Säkerställa att användarna får en professionell support via chatt, telefon och mejl och dina medarbetare vid svårare ärendehantering
• Säkerställa att rutiner och processer kontinuerligt dokumenteras, efterföljs och kommuniceras internt
• Arbeta tillsammans med bland annat techavdelningen för att förbättra tjänsterna både för kunderna och de interna medarbetarna
• Driva rekryteringsprocesser av nya medarbetare
• Ansvara för medarbetarsamtal, feedback och upplärning av nya och befintliga medarbetare
• Driva förbättringsarbete med bland annat techavdelningen för att förbättra tjänsterna både för kunderna och medarbetarna
• Uppdaterad FAQ, automatiska chattmeddelande och automatiska röstmeddelande vid samtal
VI SÖKER DIG SOM
• Har ett par års erfarenhet av att arbeta med kundsupport
• Har ett par års erfarenhet av att arbeta i en ledande roll och delegera arbeta
• Har mycket god systemvana
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Önskvärt:
• Erfarenhet av Freshworkprodukter och Telavox
• Kunna fler språk än svenska och engelska
• Ha erfarenhet av att jobba med FAQ och konstruera/bygga upp det
• Erfarenhet av att jobba med Chatbot eller likdanande inom kundservice
Vi söker dig som är
• Serviceinriktad
• Självutvecklande
• Självgående
• Innovativ
• Strukturerad
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Stockholm, Tegnérgatan
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cool Company's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist,
jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar,
minna.loosaar@academicwork.se.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om rekryteringsprocessen:
• Telefonintervju med Academic Work
• Djupintervju med Academic Work
• Intervju med Cool Company
• Referenstagning, bakgrundskontroll och beslut
INFORMATION OM FÖRETAGET
Cool Company befinner sig just nu i en mycket stark tillväxtperiod. Cool Company Skandinavien AB är ett teknikinriktat bolag som förenklar och effektiviserar administrationen för konsulter och frilansare så att de kan fakturera utan eget företag. För uppdragsgivare erbjuder Cool Company möjligheten att anlita den kompetens som man själv valt, utan att behöva anställa då Cool Company tar hela arbetsgivaransvaret. Företaget ingår i Verdane Capital Holdings och grundades 2009.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00
Publiceringsdatum2022-10-19ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Work Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15083196".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7089579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.