Nordic Account Manager till PointSharp
serveOffice ab / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos serveOffice ab i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Täby eller i
hela Sverige PointSharp AB är ett privatägt svenskt företag som utvecklar ledande mjukvara inom området IT-säkerhet och mobilitet. Företaget jobbar globalt via partners med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i Europa. Produkterna är branschledande säkerhetsprogramvaror utvecklade för att göra IT och mobilsäkerhet "enkel" genom två-faktor autentisering och mobil access. Företaget befinner sig i en mycket expansiv fas med produkter anpassade till Microsoft plattformen och det finns en stark efterfrågan från både globala företag, myndigheter och organisationer över hela världen. Den utveckling som pågår inom området smarta mobiler och pekplattor gör att produkterna är mycket intressanta för företag och organisationer som vill skydda sin IT-infrastruktur från intrång av obehöriga. Kontoret är beläget i närheten av Gärdet i Stockholm där all utveckling, testning och utvärdering av produkter sker. Läs gärna mer på
www.pointsharp.com .
Publiceringsdatum2015-03-20Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär att bedriva försäljning av mobila säkerhetslösningar på ett affärsmässigt sätt mot större företag och organisationer på den nordiska marknaden. Detta innebär en del resor (30-50 resdagar/år) i tjänsten mest inom Norden men det kan också förekomma resor i Europa och övriga världen.
Kvalifikationer och erfarenhet
Förmåga att skapa goda relationer och driva affärer.
Minst 5 års erfarenhet av produktförsäljning inom IT-branschen.
Dokumenterat goda försäljningsresultat från de närmaste åren.
Engelska flytande i tal och skrift. Övriga språk såsom tyska och franska är meriterande.
Struktur i det vardagliga arbetet.
Svensk medborgare, en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras före anställning.
KvalifikationerDu har social kompetens och trivs med att kommunicera med andra människor. Har ödmjukhet tillsammans med att du är självgående. Som person bör du fungera i en mindre organisation, vara van att ta egna beslut och söka information. Samtidigt som du klarar av ett högt tempo och är tålmodig. Bra med teknisk bakgrund men viktigare är att ha erfarenhet och förståelse för teknik och säkerhet samt hur detta är uppbyggt och används.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig plats i ett innovativt och internationellt växande företag. Du blir en viktig kugge i teamet då vi är 16 personer idag. Ett spännande försäljningsarbete med produkter i teknikens framkant och internationella kontakter samt karriärmöjligheter för rätt person. Ett arbete med frihet under stort eget ansvar och möjlighet att prägla ditt eget arbete med fokus på försäljning. Ditt resultat mäts i affärer. Att få arbeta med kompetenta kollegor och entreprenörer som drivs av att göra affärer och samtidigt ha roligt på jobbet. Möjlighet att få resa och träffa partners samt vara med på internationella mässor och representera företaget.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice, Search Competence. Ansökan skickas till Johan Halvarsson
johan.halvarsson@serveoffice.se , mobiltelefon 073-760 95 88. Intervjuer sker löpande så sänd in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!
Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Halvarsson, Rekryteringskonsult 073-760 95 88
FöretagServeOffice AB
AdressServeOffice AB
Box 617
11343 Sollentuna
KontorsadressBox 617 19126 Sollentuna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2214125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.