Nolfelt & Co söker VD- och ekonomiassistent

Brain / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Är Du en streetsmart doer med förkärlek för struktur?
Nolfelt & Co söker en dynamisk VD- och ekonomiassistent
Nolfelt & Co har en vision. En lönsam väg för tillväxt. De vill förändra situationen för medelstora entreprenörsföretag och vara en trogen och utvecklande partner som står på kundernas sida för att hjälpa deras företag till en långsiktigt uthållig och lönsam väg för tillväxt. Vägen består av kreativ och proffsig marknadsföring skapad på ett resurseffektivt sätt. De kallar detta unika koncept Smarter Forward.
De har en högt uppsatt agenda. Att utveckla och hjälpa inspirerande entreprenörsbolag i Sverige. Den dynamiska och inspirerande miljön det medför kanske kan komma att stimulera och utmana dig? Är du rätt person? Låt oss svara på dina frågor och se…
Vilken roll erbjuder Nolfelt & Co? Nolfelt & Co är ett växande bolag som erbjuder en utvecklande tjänst i en kreativ miljö. Du kliver in i bolaget och fyller ett flertal viktiga roller. Dels kommer du att ansvara för det administrativa inom ekonomin, dels vara VD:ns högra hand.
Vad innebär denna breda roll? Deras ekonomifunktion är idag till stor del outsourcad och Nolfelt vill, tillsammans med dig, successivt börja ta hem funktionen. Du kommer till en början att sköta de grundläggande ekonomiska uppgifterna . Detta innebär allt från hantering av kund- och leverantörsfakturor till kontoavstämningar samt framtagande av diverse underlag. När du har blivit varm i kläderna och skapat en god struktur kan du ta dig an ytterligare sysslor inom ekonomin. Samtidigt ska du organisera, koordinera och verka som support för VD. Med detta innebär bland annat att du assisterar i diverse interna projekt, hjälper VD med att ta fram underlag samt anteckna på möten. I din roll ingår även ett kontorsansvar vad gäller inköp och materialhantering.
Sammanfattningsvis kan vi säga att du genom punktinsatser löser resursbehov i många delar av organisationen. Du blir helt enkelt en nyckelperson i Nolfelt & Cos dagliga verksamhet.
Hur ser arbetets omfattning ut? Du rekryteras direkt till kund. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta främst under kontorstider.
Vilka kompetenskrav finns? Nolfelt ser gärna att du är trygg i din roll som ekonomiassistent. Du har därför en förståelse för den ekonomiska processen och förmågan att se hur den kan utvecklas. Då rollen kan komma att innebära ett par korta resor i månaden kräver vi även att du har körkort. I övrigt har du erfarenhet som organisatör i någon form. Men, det handlar framförallt om vilja och energi. Vilka kompetenser kan du plocka fram för att göra ett bra jobb?
Vilka personliga egenskaper eftersöks? Du kommer att jobba nära en mängd inspirerande kreatörer. Din roll kommer därför kräva organisering och struktur som underlättar i det kreativa kaoset. Din förmåga att mångsidigt ha ett helhetsperspektiv, med ett öga för detaljer, kommer därför att uppskattas och förvaltas. Du är trygg som person och har därför inga problem att ta för dig. Därför kommer du på ett prestigelöst sätt ta dig an sysslor efter behov och förmåga. Vi ser gärna att du är strukturerad och samtidigt uppfinningsrik. En kombination som innebär att du utifrån ekonomiska ramverk och administrativa delar kreativt utvecklar och effektiviserar processerna. Nolfelt & Co söker dig som är en driven problemlösare med god initiativförmåga. Detta kräver också att du är lyhörd med en skicklig social förmåga. Allt för att du på bästa sätt kan möta och hantera alla olika relationer och situationer som ingår i din roll.

Publiceringsdatum
2008-03-18

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-17
Ange följande referens när du ansöker: Nolfelt & Co
Ansökan kan skickas till e-postadress: finance@brainbemanning.se

Företag
BRAIN

Adress
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
167895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: