NOC-tekniker och teamleader till jättekoncern
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-09-04FöretagetBravura söker för kunds räkning en NOC-tekniker och teamledare till ett stort företag inom mediebranschen. Det är en jättekoncern som sitter mitt i centrala Stockholm. Bolaget har varit börsnoterat sedan tidigt 90-tal och är en av Skandinaviens största aktörer inom branschen.
I rollen som NOC-medarbetare kommer du att tillhöra en avdelning som ansvarar för att säkerställa en stabil dygnetruntdrift. Du arbetar som teamleader och har en viktig roll i att vägleda gruppen. Arbetet är tre-skift och schemaläggs över dag, kväll, natt, vardagar och helger. Delar av arbetet innebär användarsupport som stöd till first line men fokus är att gå mer mot övervakning och åtgärd av incidenter som inträffar på nätverksutrustning, servrar och tjänster. Exempel på arbetsuppgifter är daglig drift, hantering av ärenden, övervakning, felavhjälpning, incidenthantering dygnet runt, problemlösning, rapportering och utveckling av avdelningens processer och rutiner.
Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT discipliner.
Dina arbetsuppgifterI rollen som NOC-medarbetare kommer du att tillhöra en avdelning som ansvarar för att säkerställa en stabil dygnetruntdrift. Du arbetar som teamleader och har en viktig roll i att vägleda gruppen. Arbetet är tre-skift och schemaläggs över dag, kväll, natt, vardagar och helger. Delar av arbetet innebär användarsupport som stöd till first line men fokus är att gå mer mot övervakning och åtgärd av incidenter som inträffar på nätverksutrustning, servrar och tjänster. Exempel på arbetsuppgifter är daglig drift, hantering av ärenden, övervakning, felavhjälpning, incidenthantering dygnet runt, problemlösning, rapportering och utveckling av avdelningens processer och rutiner.
Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT discipliner.
Kvalifikationer• Eftergymnasial IT-utbildning, gärna med inriktning mot datanät (meriterande)
• Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som NOC-tekniker
• Tidigare arbetat som teamleader eller skiftledare
• Kunskap inom nätverk och olika operativsystem som Linux/Win
• Bred teknisk kompetens
• Erfarenhet av driftövervakning inom tidskritisk produktion
• God datorvana
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperSom person är serviceinriktad och har ett brinnande intresse för problemlösning. Du är stresstålig, bra på att prioritera och har en god kommunikationsförmåga. Därtill har du en förmåga att sprida en positiv energi i gruppen och har goda ledaregenskaper.
Övrig information:
Start: Enligt ö.k.
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k.
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ohlsén 08-40024050
oscar.ohlsen@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1986358
Observera att sista ansökningsdag har passerat.