NOC-/second linetekniker till stor mediekoncern

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-02-23

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en NOC-tekniker till ett stort företag inom mediebranschen. Företaget är en jättekoncern som sitter mitt i centrala Stockholm och är en av Skandinaviens största aktörer inom branschen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag och för rätt person finns goda möjligheter till förlängning.

Som NOC-tekniker kommer du att tillhöra en avdelning som ansvarar för att säkerställa en stabil dygnetruntdrift. Arbetet är tre-skift och schemaläggs över dag, kväll, natt, vardagar och helger. Delar av arbetet innebär användarsupport som stöd till first line men fokus är att gå mer mot övervakning och åtgärd av incidenter som inträffar på nätverksutrustning, servrar och tjänster. Exempel på arbetsuppgifter är daglig drift, hantering av ärenden, övervakning, felavhjälpning, incidenthantering dygnet runt, problemlösning, rapportering och utveckling av avdelningens processer och rutiner.

Dina arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker kommer du att tillhöra en avdelning som ansvarar för att säkerställa en stabil dygnetruntdrift. Arbetet är tre-skift och schemaläggs över dag, kväll, natt, vardagar och helger. Delar av arbetet innebär användarsupport som stöd till first line men fokus är att gå mer mot övervakning och åtgärd av incidenter som inträffar på nätverksutrustning, servrar och tjänster. Exempel på arbetsuppgifter är daglig drift, hantering av ärenden, övervakning, felavhjälpning, incidenthantering dygnet runt, problemlösning, rapportering och utveckling av avdelningens processer och rutiner.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial IT-utbildning (meriterande)
• Erfarenhet av övervakning, problemlösning och eskalering (meriterande)
• Goda kunskaper i Linux, Mac OSX, Windows
• Certifieringar i Linux, Mac OSX, Windows, ITIL (meriterande)
• Kunskaper i applikationer via molnet (meriterande)
• Hårdvarukunskaper (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du som person är initiativtagande, handlingskraftig och har lätt att samarbeta med andra. Du är även lösningsorienterad och driven. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, tekniker, IT, second line, 2nd line, support, övervakning

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amilia Tegnér Ankartjärn 08-40024050 amilia.tegner.ankartjarn@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2177672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: