Night Manager
Clarion Hotel Amaranten / Receptionistjobb / Stockholm
2016-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Night Manager" (publicerad 2017-02-04) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Amaranten i Stockholm Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Med ett toppläge bara 700 meter från Stockholm Centralstation mitt bland charmiga lokala kvarter på Kungsholmen, finns det en härlig mötesplats för människor som söker efter unika upplevelser - oavsett om det gäller design, service, mat, dryck eller möten. Clarion Hotel Amaranten är ett av Stockholms största hotell med 461 rum, 2 restauranger och barer, konferens- och eventmöjligheter samt ett stort inspirerande Living Room
Vår restaurang, Kitchen & Table med Marcus Samuelsson som Creative Food Director, har blivit en uppskattad mötesplats för både lokalbefolkning och hotellgäster. Vår nya bar Tap Room serverar välblandade cocktails på tap. Här kan gästerna även njuta av innovativa smårätter som serveras från ett öppet kök. I vår konferensavdelning levererar vi personlig och passionerad service för såväl det snabba, mindre mötet som till den större konferensen som avlutas med en bankettmiddag.
På Clarion Hotel Amaranten vill vi att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom att vara utåtriktad och ha en positiv utstrålning. Mod visar du genom självständighet, ett ägande av problem och en "våga fråga" attityd. Du har passion för yrket, är nyfiken och engagerad och tar dig an dina uppgifter med begeistring. Du trivs i en bransch där ingen dag är den andra lik, där du får lösa problem och vara med i ett team som ser till att våra gäster får den bästa hotellupplevelsen.
Vi söker nu efter en Night Manager för att stärka upp vårt team på natten.
Ansökningar gås genom löpande och tjänsten kan komma att tillsatt innan sista ansökningsdag. Tjänsten är med start från början av Augusti.
Night Manager (NM) rapporterar till Guest Service Manager (GSM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen i driften.
• Ytterst ansvarig för driften under nätterna och för de som arbetar med dig.
I tjänsten ingår:
• Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge passionerad service till gästerna.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Arbetstiden är förlagd nattetid och med tjänstgöring varannan helg.
• Ansvarig att nattkörningen av samtliga system genomförs korrekt och om eventuella fel uppstår så felrapporteras dessa enligt rutiner.
• Ansvarig för att fakturering av enskilda bokningar och logi-grupper är korrekt och sker enligt uppsatta rutiner.
• Administrera bokningar inkomna via telefon, fax, mail etc.
• NM arbetar tillsammans med GSM och Guest Service Supervisor (GSS) fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Arbetar tillsammans med GSM och GSS för att uppnå mål enligt 4DX måltavla.
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• NM föregår alltid med gott exempel och är en förebild för övrig personal.
• Att aktivt ta del av information från GSM. NM är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på rätt sätt och tas vidare till ansvarig avdelning.
• Tillsammans med GSM och GSS godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi.
• Rapportering av kompensationer/korrigeringar görs korrekt.
• Ansvara för att passets checklista blir gjord.
• Ansvarig för kassahantering & att bankningen sker korrekt.
• Ansvara för att förberedelser inför gruppankomster för kommande dag är korrekt genomförda.
• Tillsammans med GSS ansvara för att Remaining Amounts faktureras korrekt och i tid.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
• Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Att företagets policy efterlevs, så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av GSM
Som Night Manager arbetar du sju nätter och är sedan ledig sju nätter.
Tjänsten har en anställninggrad på 93%. Med start i början av Augusti.
Ser fram emot att läsa din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid -
Publiceringsdatum2016-05-29ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClarion Hotel Amaranten
AdressClarion Hotel Amaranten
Kungsholmsgatan 31
10430 Stockholm
KontorsadressKungsholmsgatan 31
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2874481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.