NCC söker junior ekonom för extraarbete
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För dig som vill ha praktisk erfarenhet inom finansiell redovisning!
Om NCC
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för sina anställda.
NCC Koncernstab Finans ansvarar för koncernens finansiella riskhantering, upplåning och likviditetsplanering samt utgör ett affärsstöd till koncernen i finansrelaterade frågor. Koncernstab Finans, med placering vid NCCs huvudkontor i Solna, omfattar enheterna NCC Treasury, Structured Finance, Pensionsstiftelsen samt Finansiell kontroll och rapportering.
Läs gärna mer på
www.ncc.se.Om jobbet
Koncernstab Finans behöver förstärkning vid kvartalsboksluten av en extraresurs. Arbetet kommer att vara koncentrerat till bokslutsperioderna, med start i april 2012 samt några dagar i slutet av mars för introduktion och upplärning. Du kommer att hjälpa till med underlag, sammanställningar i Excel och andra bistående uppgifter kopplat till bokslutsarbetet.
Möjligheter
På NCC Finans, som är en koncernövergripande funktion, erbjuds du en plats i en väl fungerande grupp med god stämning och möjligheter till utveckling och erfarenheter inom det finansiella området. Här ges du, som exempelvis är student, möjligheten att få med dig fina referenser samt chansen till en fortsatt karriär inom NCC. Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och få god inblick i arbetet kring den finansiella redovisningen.
Publiceringsdatum2012-02-17KvalifikationerVi ser att du har relevant utbildning/pågående utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning och/eller finansiering. Då arbetet är självständigt ställer vi stora krav på att du är duktig på att skapa rutiner och dokumentera. Ett krav är att du har goda kunskaper i Excel.
Dina personliga egenskaperDu är en självgående och driven person som är noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta med siffror. Du är samarbetsvillig och flexibel med god kommunikativ och social förmåga. Ödmjukhet, initiativförmåga och prestigelöshet värderas högt.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Start för upplärning är i slutet av mars och därefter löper uppdraget på deltid med intensivare perioder i samband med kvartalsboksluten. Uppskattningsvis kommer du att arbeta 2-3 veckor under varje kvartal och då i princip heltid. Viss flexibilitet finns dock med hänsyn till ditt studieschema eller dylikt. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag hos NCC.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=188Vi undanber oss ansökningar via e-post.
För frågor kring tjänsten och företaget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alt.
viktoria.berg@hero.se .
Vi ser fram emot din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktViktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860,
viktoria.berg@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1161856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.