Nämndsekreterare/Utredare
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Karlstads-Hammarö överförmyndarnämnd är en av tolv nämnder i Karlstads kommun. Nämndens uppgift är att utöva tillsyn och kontroll enligt de regler i föräldrabalken som gäller förmyndare, gode män och förvaltare för personer som är folkbokförda i Karlstad och Hammarö. Nämnden utövar även tillsyn över gode män för ensamkommande barn. Överförmyndarnämnden leder arbetet för överförmyndarkansliet som för närvarande har åtta medarbetare.
Överförmyndarkansliet har sina lokaler på Drottninggatan 30 i centrala Karlstad.
Publiceringsdatum2016-10-28ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare arbetar du främst med nämndadministration bestående av:
• Sekreterarskap och ärendeberedning i överförmyndarnämnden
• Ansvar för administration av beslutsunderlag och expediering av beslut
• Webbpublicering av handlingar och beslut
• Stöd och utbildning i nämndadministrativa frågor till förtroendevalda och handläggare
• Hantering av arvoden till de förtroendevalda
Därutöver kommer du att arbeta med ärenderegistrering och förvaltningens arkivhantering och du blir enhetens registrator. Du kommer också att medverka i enhetens allmänna administrativa arbete och utveckling, samt delta i olika nätverk såsom sekreterarnätverket.
Viss handläggning av enskilda ärenden ingår också i tjänsten.
KvalifikationerDu som söker har relevant högskoleutbildning, gärna med statsvetenskaplig inriktning, och därmed goda kunskaper inom förvaltningsrätt och kommunal lagstiftning. Du har några års erfarenhet av liknande arbete och du har en väl utvecklad skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga. Självklart har du stor vana vid att arbeta i administrativa IT-system.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Som person är du bra på att samverka med andra och är serviceinriktad, flexibel och pedagogisk. Du deltar gärna i utvecklingsarbete, är analytisk med ett helhetsperspektiv och har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A613365
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Frostvik
peter.frostvik@karlstad.se 054-540 10 58
FöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
AdressKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad
KontorsadressKontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
Jobbnummer 3129153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.