Nämndsekreterare till vård- och omsorgsförvaltning

Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka, Stockholm eller i hela Sverige

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör
Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har cirka 1 100 tillsvidareanställda och har en budget på cirka 900 miljoner kronor.

Förvaltningen lyder under vård- och omsorgsnämnden och vi söker nu en nämndsekreterare med placering centralt på förvaltningen.

Publiceringsdatum
2015-11-16

Arbetsuppgifter
Trivs du att vara "spindeln i nätet", har lätt för att få kontakt med människor och vill leverera den bästa servicen? Är du driven, kreativ och gillar problemlösning? På vård- och omsorgsförvaltningen får du ett utvecklande och mångsidigt arbete. Hos oss jobbar du ihop med engagerade kollegor där medborgarens fokus alltid står i centrum.

Som nämndsekreterare kommer du att vara länken mellan politik och förvaltning. Du ger löpande support och service i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor och i din roll har du ett tätt samarbete med politiker och chefer i förvaltningen. Tillsammans med vår utredare gör du utredningar, och vid behov genomför du utbildningar. I rollen ingår även att utveckla och kvalitetssäkra förvaltningens rutiner för hantering av nämndärenden.

Du kommer att vara sekreterare i vård- och omsorgsnämnden, förvaltningsledningen samt i det kommunala pensionärsrådet. I detta ingår att du arbetar med administration som hör därtill. I dina administrativa uppgifter ingår även att vara registrator och arbeta med synpunktshantering.

Kvalifikationer
Du är statsvetare, jurist eller har annan relevant utbildning på universitet/högskola. Du tycker om att samarbeta och är en riktig klippa på förvaltningslag, kommunallag samt offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Har du tidigare erfarenhet som nämndsekreterare och kunskaper i Lex ser vi det som en fördel.

För att lyckas i rollen är du initiativtagande, självgående och är van att ta eget ansvar. Du har lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter och är bekväm med snabba uppdrag och korta deadlines.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-29
Ange följande referens när du ansöker: A514560
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sebastian Klun, HR-specialist 08-530 613 64
Kristina J Eriksson, ekonomichef och tf chef stö 08-530 630 89

Facklig kontakt
Birgitta Nygren, SSR 08-530 610 00
Carola Staberg, Vision 08-530 630 75

Företag
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
MUNKHÄTTEVÄGEN 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
MUNKHÄTTEVÄGEN 45 14785 TUMBA

Jobbnummer
2529763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: