Nämndsekreterare till Ovanåkers kommun
Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.
Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.
Vill du arbeta med den lokala demokratin?
Vi söker dig som vill bli vår nya nämndsekreterare.
Som nämndsekreterare har du ett nära samarbete med förtroendevalda och tjänstepersoner. Tjänsten är innehållsrik, omväxlande och innefattar såväl administrativa sysslor som mer komplexa frågeställningar.
Från och med 1 januari 2023 finns det två nya nämnder på kommunstyrelsen: samhällsbyggnadsnämnd och kultur- och fritidsnämnd. Dessa nämnder kommer inte ha några egna förvaltningar utan det kommer utses två verksamhetschefer. Beslutet om fler nämnder i kommunstyrelsen togs i kommunfullmäktige i december 2022 och utifrån detta ser vi att vi behöver utöka med en nämndsekreterare.
Publiceringsdatum2023-01-03Dina arbetsuppgifterNämndsekreteraren är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, förtroendevalda och tjänstepersoner.
Du kommer att arbeta som nämndsekreterare för nämnder, utskott och råd. Det innebär att du kommer arbeta åt flera politiska instanser och vara en nyckelperson i ärendeflödet och den politiska beslutsprocessen. Du närvarar under möten och beredningar och ansvarar för att upprätta kallelser, dagordningar och protokoll allt i enlighet med kommunallagens bestämmelser. Vi arbetar för närvarande i ärendehanteringssystemet Ciceron.
Rollen innebär ett nära samarbete med våra nämndordföranden och ansvariga tjänstepersoner i deras arbete med att ta fram beslutsunderlag. Utöver huvuduppdraget tillkommer annat löpande administrativt arbete alternativ handläggning efter verksamhetens behov.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning inom statskunskap, juridik eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen och förståelse för den politiska styrningen. Du har ett intresse för offentlig förvaltning.
Som person är du noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har ett gott omdöme och är bra på att samarbeta då arbetet innebär många kontakter med politiker, medarbetare och allmänhet. Du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik. Du har goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal som skrift.
Viktiga egenskaper är att självständigt kunna planera, organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt och du behöver trivas med att hantera flera uppgifter parallellt, ibland inom korta tidsramar.
AnställningsvillkorTillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Eftersom vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer bör du söka så snart som möjligt, dock senast 2023-01-31
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/120".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Carina Ulfsdotter, Kultur och fritidschef
0271-57120 Jobbnummer 7310108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.