Nämndsekreterare till kulturförvaltningen

Halmstads kommun, Förvaltningsstab / Administratörsjobb / Halmstad
2018-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till kulturförvaltningen" (publicerad 2019-11-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Förvaltningsstab i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Kulturförvaltningens verksamheter spänner över ett stort fält. Här finns prisvinnande bibliotek, mötesplatser för unga med delaktighet i centrum, ett museum med nationell ryktbarhet samt en omfattande samling av offentlig konst i stadsrummet. Förvaltningen ansvarar också för stora och små kulturarrangemang, stöd och bidrag till kulturföreningar och studieförbund samt kommunens konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och energi- och klimatrådgivning. Vi tror på att kulturen spelar en viktig roll i samhället och att våra verksamheter gör skillnad för Halmstads kommuns invånare.

Du som söker till tjänsten delar kommunens värderingsgrund - alla som möter kommunens verksamhet ska känna att de har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter.

Du kommer att arbeta utifrån kulturnämndens verksamhetsplan och övriga styrdokument inom tjänstens område. Tjänsten som nämndsekreterare ingår i förvaltningsstaben, som fungerar som närmaste stöd för förvaltningschefen.


Publiceringsdatum
2018-09-12

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare genomför, samordnar och stödjer du förvaltningens arbete med ärendehantering, nämndadministration, diarieföring, arkivering samt dokumenthantering. Du administrerar även politikernas arvoden samt bokning av resor och möten för dessa. Du sammanställer handlingar för utskick samt är sekreterare i presidie- och nämndssammanträden.

Du handlägger beslutsunderlag till nämnd gällande bland annat kulturpriser och stipendier, redovisning av delegationsbeslut och uppföljning av beslutsärenden, informationsärenden och anmälningsärenden till nämnden.

I uppdraget ingår även att vara kulturförvaltningens registrator. Som registrator registrerar och diarieför du in- och utgående post samt övriga allmänna handlingar. I rollen ingår dessutom att besvara förfrågningar, ansvara för uppdatering av- och information om förvaltningens dokumenthanteringsplan samt att stötta handläggare när de skriver sina ärenden till politiken.

Under det närmaste året kommer kommunen att införa e-arkiv, vilket kommer att innebära ett annat arbetssätt, där du förväntas vara drivande avseende förvaltningens hantering och rutiner för arbetet framöver. Du ansvarar för att det finns effektiva rutiner och processer för ett rättssäkert nämndarbete samt säkerställer dess kontinuerliga utveckling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi ser gärna att du har kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, GDPR, samt erfarenhet av arbete med politisk styrd verksamhet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en offentlig förvaltning med liknande arbetsuppgifter.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt mycket god datorvana. I samband med rekryteringsprocessen kommer arbetsprover att begäras in.

Det är meriterande om du kan ytterligare något språk, gärna engelska, samt om du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron och andra digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.

Vi ser att du är ansvarsfull, kvalitetsmedveten och att du självständigt kan strukturera ditt arbete utifrån din roll och ditt ansvarsområde. Då tjänsten innebär många kontaktytor har du förmågan att möta människor på ett professionellt sätt och har en känsla för service. Du har god inblick i den kommunala beslutsprocessen, är en bra organisatör, systematisk och noggrann.

Du har ett engagemang som smittar av sig och har en vilja att göra saker bättre tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-26
Ange följande referens när du ansöker: A812028 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Gellert maria.gellert@halmstad.se 0721-519718

Företag
Halmstads kommun, Förvaltningsstab

Adress
Halmstads kommun, Förvaltningsstab
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4342134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Förvaltningsstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Förvaltningsstab: