Nämndsekreterare till kommunstyrelsens kansli

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats

Kommunstyrelsens kansli är en central stöd- och servicefunktion i kommunen för både förtroendevalda och tjänstemän. Kansliet ansvarar bland annat för det administrativa arbetet med sammanträden i kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med en kommunsekreterare, en ärendesamordnare och en arkivarie. På arbetsplatsen är det positiv stämning med god samverkan mellan arbetskamraterna.



Kommunstyrelsens kansli tillhör utrednings- och strategiavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Inom avdelningen finns flera olika funktioner som exempelvis kommunikation och utredning.



Publiceringsdatum
2017-03-21

Dina arbetsuppgifter
Det här arbetet är för dig som är intresserad av samhällsfrågor och särskilt de demokratiska och de politiska processerna.



Som nämndsekreterare ansvarar du, tillsammans med kollegorna, för arbetsuppgifter som förekommer på ett kansli som att ta hand och processer och rutiner kopplade till den politiska beslutsgången. Arbetsuppgifter som ingår är postöppning, diarieföring, arkivering och annan administration. Du kommer även att att sammanställa sammanträdeshandlingar, upprätta kallelser och skriva protokoll till kommunstyrelsen, dess utskott och råd. Du kommer att ha nära och täta kontakter med förtroendevalda, handläggare och allmänhet. Inom kommunen arbetar vi flexibelt vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella. Som nämndsekreterare är du en viktig del för att skapa ett effektivt och kvalitetssäkert ärendeflöde i kommunen.



Kvalifikationer
Vi söker en strukturerad person med en relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning statsvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik. Kunskap om, eller erfarenheter från, offentlig förvaltning och de lagar som styr verksamheten är önskvärd. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och känna dig bekväm med att tala inför grupper. Särskilt meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbete.



Omfattning/varaktighet

Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.



Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.



Kontaktuppgifter för detta jobb
Mer information lämnas av utrednings- och strategichef Sara Molander, 0157-430030 och kommunsekreterare Anna Wallenberg, 0157-430042.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0157-430000.



Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2017!





Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Sveavägen 1

Jobbnummer
3387560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: