Nämndsekreterare till härliga Härjedalen
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen i Härjedalen Härjedalen är en attraktiv kommun där det är lätt att leva.
Vår vision, I Härliga Härjedalen finns Livskraft, Äkthet och Närhet,
visar vad vi står för: Livskraft- företagsamhet, nyfikenhet och
utvecklingslust präglar såväl näringsliv som skolor, byar och föreningar. Äkthet
• med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen
för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska finnas
mitt i världen och präglas av närhet, värme öppenhet och tolerans.
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, tand- och läkarbesök på betald arbetstid,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi söker en nämndsekreterare till Härjedalens kommun med placering i Sveg
Publiceringsdatum2017-10-09Dina arbetsuppgifter• Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att säkerställa en rättssäker, effektiv och transparent nämndadministrativ process. Du ger stöd till den politiska organisationen i kommunalrättsliga frågor och stöttar den kommunala organisationen i offentligrättslagstiftning och kommunalrätt.
• Du deltar i sammanträden, för protokoll samt ansvarar för förberedelser och efterarbeten. Viss registrering av inkommande och utgående handlingar och i övrigt förekommande arbetsuppgifter.
•
• Du kommer att genomföra utredningar och svara på remisser inom det nämndadministrativa området. Som nämndsekreterare är du delaktig i vårt dokument- och ärendehanteringssystem.
• Provanställning kan komma att tillämpas.
• Tillträde efter överenskommelse
Kvalifikationer• Du har akademisk utbildning med inriktning mot juridik, statsvetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och offentlighetslagstiftning.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete i kommun eller annan offentlig verksamhet.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
• Du har körkort.
•
• Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående, noggrann och effektiv. Att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är en lagspelare är av största vikt.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete i kommun eller annan offentlig verksamhet
Dina egenskaper• Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående, noggrann och effektiv. Att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är en lagspelare är av största vikt
Vi erbjuder:
• Vi erbjuder möjlighet till flextid, semesterväxling till extra lediga dagar, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 3590538531
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Sjöstedt 0680-16164 0680-16100
Catarina Månsson 0680-17768 0680-16100
FöretagHärjedalens kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressHärjedalens kommun, Kommunledningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
KontorsadressRingvägen 2, 84233 Sveg
Jobbnummer 3739516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.