Nämndsekreterare till Enheten för kansli, juridik och överförmyn

Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten i Kungälv

Enheten ligger inom Sektor kommunledning som bl a arbetar med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration, juridik och överförmyndarverksamhet.
Vi ger råd, service och internutbildning till tjänstemän och politiker, i syfte att kvalitetssäkra den kommunal demokratiska processen.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare fungerar du som specialist på de processer (juridiska och organisatoriska/administrativa) som tjänsten omfattar.
Du deltar på politiska sammanträden och presidieberedningar.
Du upprättar kallelser och skriver protokoll med vårt digitala ärendehanteringssystem (public 360) som stöd.
I arbetet ingår kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, ärendebevakning, planering av sammanträden, support gällande ärendeprocesserna mm.
I tjänsten ingår också utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och i viss mån, med media och medborgare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande.
Du har goda kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet.
Intresse för, och kunskap om samhällsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Erfarenhet av digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem samt erfarenhet av kommunalt av nämndarbete är meriterande.

Du ska ha mycket god datorkunskap och behärska Office-paketet.
Du ska ha god samarbetsförmåga eftersom vi arbetar tillsammans i gruppen. Du ska dessutom kunna arbeta självständigt under eget ansvar.
Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A526470
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Strandberg Werlenius, Kanslichef 0303-23 92 33

Facklig kontakt
Martin Rahl, JUSEK 0303-23 96 73
Sabina Johansson, Vision 0303-23 96 44

Företag
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten

Adress
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
Box 666
44218 Kungälv

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
2572252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten: