Nämndsekreterare/registrator

Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Arjeplog ? Sveriges största fjällnära skärgård.

Bara tre timmar från Stockholm beläget vid Hornavan i Lappland ligger Arjeplog, en kommun med cirka 2 900 invånare. Här lever vi ett praktiskt enkelt liv med närhet till jobb, service och affärer. Vår förskola och skola håller hög klass och en vild natur med 8 727 sjöar erbjuder ett friluftsliv som aldrig är mer än några få steg bort. Kommunen har en internationell prägel, en välkomnande befolkning och ljus från snö, midnattssol och norrsken. Som arbetsgivare erbjuder kommunen dig, förutom trevligt arbetslag, kostnadsfri tillgång till sim- och motionshall samt en timmes friskvård per vecka på arbetstid. Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.
Läs mer på vår hemsida: www.arjeplog.se

Publiceringsdatum
2016-03-16

Dina arbetsuppgifter
Kommunen har en samlad enhet för den politiska administrationen. I arbetsuppgifterna ingår att delta vid ärendeberedning, distribuera kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut och arkivering. Att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt att kvalitetsgranska underlagen. Diarieföring, postregistrering och arkivering. Arjeplogs kommun är en liten organisation så bredden på uppgifter är stor och varierande. Som nämndsekreterare kommer du också att vara en del i utvecklingen av ärendehanteringen.

Kvalifikationer
Vi ser helst att du har högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning och goda kunskaper i kommunal- och förvaltningslagen är meriterande.
Vi förutsätter att du har god förmåga att hantera det svenska språket.
Viktiga egenskaper är att du har serviceanda, är flexibel och har bra samarbetsförmåga, samt att du kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt och i och med det håller tidsgränser.
Kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för administration och verksamhetsutveckling värdesätts av arbetsgivaren. Alla kallelser skickas digitalt .
Arbetet kräver förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt och periodvis i ett högt tempo, samt förmåga att kunna anpassa arbetssättet till ständigt nya förutsättningar.

Varaktighet:
Vikariat 6 månader, möjlighet kan finnas till tillsvidareanställning.

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Arjeplogs kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 102/2016,02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunsekreterare Lena Sundström 2 0961-141 30

Facklig kontakt
Vision Aina Karlberg 0961 14 115

Företag
Arjeplogs kommun

Adress
Arjeplogs kommun
Arjeplog kommun
93881 ARJEPLOG

Kontorsadress
Arjeplog kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2727689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arjeplogs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: