Nämndsekreterare/administrativ koordinator
Botkyrka kommun, Specialiststöd / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Specialiststöd i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Botkyrka kommuns utbildningsförvaltning söker en nämndsekreterare/administrativ koordinator. Tjänstens placering är i enheten Specialiststöd där det finns 17 medarbetare. Vårt huvuduppdrag är att ge professionellt och kompetent stöd så att linjeorganisationen med alla förskolor och skolor lyckas
Publiceringsdatum2016-09-08ArbetsuppgifterTjänsten är ett kombinerat uppdrag, dels att vara nämndsekreterare och vara nyckelpersonen som samordnar arbetet kring vår utbildningsnämnd, dels att vara ett starkt administrativt stöd och koordinera flera av våra omfattande administrativa processer inom utbildningsförvaltningen.
Som nämndsekreterare samordnar och koordinerar du utbildningsnämndens ärenden och administration. Det innebär bland annat att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Förvaltningen och politiker bereder ärenden till nämnden och du är med och håller ordning och reda på alla kommande ärenden. Den skriftliga kommunikationen med nämndens ledamöter sker huvudsakligen digitalt.
Som administrativ koordinator arbetar du med administrativa processer av olika slag t.ex. organisering av skolövergripande processer, skriva minnesanteckningar vid både interna och externa möten och att arbeta med synpunktshanteringen inom utbildningsförvaltningen. I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, medarbetare och andra myndigheter. Du arbetar tillsammans med förvaltningens registrator. Ni bildar ett starkt team som ger ett professionellt administrativt stöd.
I tjänsten ingår också att fungera som biträdande registrator och det innebär att du kan ta ansvaret då registrator är frånvarande.
Intervjuer kommer att ske under ansökningstiden.
KvalifikationerFör att nå framgång i arbetet behöver du ha en god förmåga att kommunicera, vara en skicklig skribent och tycka om att samarbeta. Arbetet kräver en stor portion vetgirighet. Du är en person med struktur och ordning i ditt arbete. Att ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i olika system är viktigt och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du är road av att ge kollegor ett starkt administrativt stöd och medborgare en god service.
Högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området är önskvärt.
Erfarenhet av dokumenthanteringarbete i offentlig sektor är önskvärt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga och är en god kommunikatör.
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-29
Ange följande referens när du ansöker: A606651
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Älmdalen, Chef för Specialiststöd 08-53062707
Facklig kontaktFackliga företrädare kontaktas via kommunens väx 08-530 610 00
FöretagBotkyrka kommun, Specialiststöd
AdressBotkyrka kommun, Specialiststöd
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA
KontorsadressMunkhättevägen 45 14785 Tumba
Jobbnummer 3037955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.