Nämndsekreterare

Rättviks kommun / Administratörsjobb / Rättvik
2022-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-12-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Rättvik, Leksand, Mora, Gagnef, Orsa eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rättviks kommun i Rättvik

Rättvik - där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.




Publiceringsdatum
2022-05-13

Beskrivning
Mitt i centrala Rättvik ligger kommunledningskontoret.

Där samlas politiker och stabsfunktioner, bland annat kanslienheten. Kanslienheten består idag av sju medarbetare och ansvarar för ansvarar för samordning, registrering och beredning av samtliga ärenden som ska behandlas av kommunstyrelsens allmänna utskott, kommunstyrelsen, valnämnd och kommunfullmäktige. Enheten ansvarar även för kommunens övergripande utveckling inom informationsområdet, stöd vid krishantering samt vid mediekontakter.

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du delaktig att samordna och administrera de politiska beslutsprocesserna. Du driver beredning och handläggning av ärenden. Du arbetar med utredningar, svarar på remisser, motioner och andra liknande skrivelser. Som nämndsekreterare är det du som är sekreterare vid politiska möten såsom kommunstyrelsen och dess utskott.

Tillsammans med kollegor är du delaktig i kommunens kvalitetsarbete bland annat genom utveckling av dokument- och ärendehanteringssystem (Evolution) och ärendehanteringsprocessen i kommunen. Genom att digitalisera processer ska vi uppnå effektiv och rättssäker nämndadministration med hög servicenivå. Stödet till såväl den politiska organisationen som till organisationen ska vara enkelt, effektivt och professionellt.

Utifrån din kompetens och verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter och ansvarsområden tillkomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är har relevant utbildning på högskolenivå, till exempel inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik. Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Har du erfarenhet av moderna ärendehanteringssystem och kunskap om relevant lagstiftning ser vi det som ett plus.

Som person är du strukturerad, relationsskapande och kommunikativ. Du tvekar inte att ta initiativ, är utvecklingsorienterad och har ett intresse för samhällsfrågor. Eftersom såväl interna som externa kontakter förekommer i arbetet tror vi att du har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Du behöver också kunna behärska svenska språket väl i både tal och skrift.

Om arbetsgivaren:

I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare.
Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss.
För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje.
Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rättviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/69".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rättviks kommun (org.nr 212000-2171)

Arbetsplats
Stab och serviceförvaltningen, Kanslienheten

Kontakt
Ulf Israelsson
0248-70136

Jobbnummer
6640695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rättviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rättviks kommun: