Nämndsekreterare

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.


Publiceringsdatum
2019-01-25

Arbetsuppgifter
Trivs du i ett sammanhang där du är mitt i smeten? Trafikkontoret är en förvaltning som har vuxit under flera år och där arbetet med förändring av arbetssätt är ständigt pågående. Nu söker vi dig som kan stötta oss ytterligare på vår resa. Verksamheten är komplex och det finns många beroenden vilket innebär att du behöver kunna ta dig an uppdraget med en ödmjukhet och flexibel ingång. Tjänsten är placerad på enheten nämnd- och ärendehantering.

I uppdraget ingår bland annat att tillsammans med enhetens två befintliga nämndsekreterare - och enhetens övriga medarbetare - identifiera behov, utveckla arbetssätt och genomföra utbildningar för hela trafikkontoret. En viktig uppgift är att tillsammans med en av våra nämndsekreterare ansvara för nämndens delegationsordning/delegeringsförteckning och hanteringen av den delegerade beslutanderätten. En annan viktig uppgift är vara en av motorerna i arbetet med att utveckla ett ändamålsenligt och effektivt IT-stöd för ärendehanteringen. Under 2019 kommer vi att förbereda oss för att ersätta vårt befintliga dokument- och ärendehanteringssystem. Systemskiftet planeras att ske inom ett par år.

Att arbeta som nämndsekreterare på trafikkontoret innebär en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån utbildning och handledning till utveckling och dokumentering av arbetssätt i nämndprocessen till administrativa handläggningsuppgifter som hantering av arvoden. Då trafiknämndens verksamhet är omfattande innebär det att tjänsten innehåller en hel del administrativa arbetsuppgifter. Den exakta uppdelningen av uppgifter mellan nämndsekreterarna görs tillsammans i gruppen.

I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna, delta i lämpliga nätverk, agera ärendecontroller (säkerställa tjänsteutlåtandenas form och språk). Enheten har flera - stora såväl som mindre - uppdrag framför oss och uppgifter i närliggande områden på enheten kan komma att bli aktuella. Ibland är det du som är den sammanhållande/drivande parten och ibland har du andra roller men är fortsatt en aktiv och viktig deltagare.



Kvalifikationer
Vi vill att du har akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik. Utöver din examen vill vi att du har arbetat antingen som nämndsekreterare, juridiskt stöd inom offentlig lagstiftning eller med verksamhetsutveckling kopplat till nämndhantering/beslutsprocess under flera år. Du har en mycket god inblick i den offentliga lagstiftningen, trivs i rollen som utvecklare och har ett coachande och serviceinriktat förhållningssätt. Har du arbetat med att implementera ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem är det mycket meriterande.

Som person är du samarbetsinriktad och flexibel med stor problemlösningsförmåga, men samtidigt självständig och ansvarstagande. Du vill se resultat i arbetet, har ett diplomatiskt anlag och är en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad och trygghet i ditt agerande.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0494/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Hurtig 031-368 23 82

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4575731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: