Nämndsekreterare
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar och har ca 1 000 tillsvidareanställd personal. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2017-01-23ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare ansvarar du huvudsakligen för administrationen kring nämnd och arbetsutskott, vilket bland annat innebär beredning av ärenden, formalia kring beslutsunderlag, planering, administration och sekreterarskap på sammanträden. Du säkrar att den politiska gången följs i enlighet med kommunallag och andra aktuella styrdokument. Du handlägger också vissa utredningsuppdrag såsom svar på motioner och remisser. Vid sidan av detta är du också sekreterare i förvaltningsledningen och integrationsberedningen. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med medarbetare inom socialförvaltningen.
Till övriga arbetsuppgifter kan det nämnas att du agerar ersättare i socialutskottet, handhar socialförvaltningens lokala arkiv och sammanställer politikernas arvoden.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan lämplig akademisk utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer och har goda kunskaper i kommunalrätt, offentlighet och sekretess. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, ansvarskännande, och initiativrik. Du kan arbeta självständigt och har dessutom en god samarbetsförmåga. Du är bra på att skapa strukturer och ordning och reda för ärendeprocessen. Då arbetet innebär att behandla och producera formella texter är det av största vikt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-06-01 Eller enligt överenskommelse, upphör: 2018-05-31 Med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 3020-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Johansson 0346-88 54 56
FöretagFalkenbergs kommun, Administrativa avdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Administrativa avdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Jobbnummer 3276090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.