Nämndsekreterare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.

I Höganäs kommun pågår ett förändringsarbete som innebär att delar av verksamheten kommer att läggas över och drivas av ett kommunalt bolag. Den här tjänsten kommer organisatoriskt att tillhöra Socialförvaltningen. För mer information: http://www.hoganas.se


Publiceringsdatum
2016-12-29

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du en samordnande roll och ansvarar för att ärendehanterings- och nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras. Som nämndsekreterare är du ett "specialiststöd" i den processen till politiker och tjänstemän. Det innebär t ex att du medverkar vid nämndernas sammanträden och politiska beredningar inför nämnden samt tjänstemannaberedningar. Alla möteshandlingar hanteras digitalt och kommunen använder Platina som diariesystem. I tjänsten ingår även att vara arkivansvarig liksom andra förekommande sekreteraruppgifter. Som nämndsekreterare spelar du en viktig roll i utvecklingen att samordna, effektivisera och kvalitetssäkra ärendeflödet inför, under och efter nämnd.


Kvalifikationer
Du har adekvat högskoleutbildning (inom till exempel samhällsvetenskaplig-, förvaltnings-, statsvetenskaplig- eller juridisk inriktning) samt erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet. Kunskaper och förmåga inom IT-området är meriterande. Om du har erfarenhet av arbete inom Socialförvaltning så är det också meriterande. Det är viktigt att du ser samverkan och utveckling som framgångsfaktorer. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att strukturera och planera, samarbetsförmåga, utvecklingsvilja samt analytiska och pedagogiska förmåga. Du har hög integritet och har lätt för att ta olika kontakter när det behövs. Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid måndag - fredag Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: A641396
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Offesson Persson 042-33 73 99

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Jobbnummer
3238442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: