Nämndsekreterare
Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
2016-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg,
Borås,
Vänersborg,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.
Publiceringsdatum2016-01-28BeskrivningPatientnämndernas kansli har kontor i Skövde, Göteborg, Borås och Vänersborg.
Denna tjänst är placerad i Göteborg.Arbetet innebär resor i tjänsten.
Dina arbetsuppgifterVi söker en engagerad och flexibel nämndsekreterare/ administratör. Arbetet är omväxlande och innebär kontakter med politiker och tjänstemän. Som nämndsekreterare är du huvudansvarig för de fem patientnämndernas administration. Bereda, planera, protokollföra presidie- och nämndmöten samt expediera. Svara för att den politiska handläggningsprocessen är effektiv och kvalitetssäker.
Förtroendevaldas administration, arvodeshantering och kompetensutvecklingsaktiviteter, samt förtroendevaldas hantering och redovisning av informationsaktiviteter, är ytterligare ansvarsområden. Bistå presidierna gällande nämndspecifik ekonomi och dess uppföljning.
Som arbetsuppgift ingår även att sköta driften av förvaltningens "gemensamma ingång" för allmänna handlingar, myndighetens funktionsbrevlåda samt hantera nytt ärendehanterings- och diariesystem Public 360. Löpande administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom ett kansli.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant formell utbildning, gärna inom offentlig förvaltning.
• Flerårig erfarenhet som nämndsekreterare.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter
• Goda IT- kunskaper
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Meriterande är kompetens gällande utvecklingsarbete, dokumenthantering, registratorsuppgifter samt ekonomiuppföljning.
Arbetet kräver att du är en noggrann, lösningsorienterad och drivande organisatör med utmärkt datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom resultat och serviceinriktad, god samarbetsförmåga, ett gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt.
Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 160501 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 2016/525
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Tellskog, förvaltningschef 010-441 04 95
Anne-Kathrin Schneider, sektionschef 010-441 20 03
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist 010-441 20 09
Facklig kontaktSACO: Stig Roos 0702-55 49 19
Vision: Sune Olsson 010-441 13 93
Vårdförbundet: Rutger Gram 0706-23 65 42
FöretagPatientnämndernas kansli
AdressPatientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
KontorsadressDiariet, Regionens Hus
Jobbnummer 2639162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.