Nämndsekreterare
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ronneby
2012-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-01-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ronneby,
Karlskrona,
Karlshamn,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby I Ronneby - den moderna kurorten - är det tryggt, nära och familjärt att leva och verka.
Kommunen har drygt 28.000 invånare och är belägen i hjärtat av Blekinge, Sveriges trädgård.
Inom enhetens budget ryms de politiska instanserna kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnd.
Enheten är ansvarig för beredning, kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.
Inom enheten administreras även överförmyndarnämnden.
Verksamheten omfattar även strategiska markförvärv och markförsäljningar, kollektivtrafik, EU-frågor, näringslivsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, folkhälso- och ungdomsfrågor, integrationsfrågor, konsumentvägledning, skuldsanering, kommunarkiv, omvärldsbevakning, statistik och landsbygdsfrågor.
Inom enheten ligger även ansvaret för beredskaps- och säkerhetsfrågor, krisledningsnämnd samt IT-säkerhet.
Ansvaret innefattar även internt juridiskt biträde, kvalificerade utredningsuppdrag och remissbesvarande.
Publiceringsdatum2012-10-19ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer Du att vara en del av det centraliserade nämndssekretariatet på kommunledningsförvaltningen och i huvudsak arbeta med miljö- och byggnadsnämnden och dess förvaltning.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• Sekreterare i miljö-och byggnadsnämnden
• Ansvara för ärendehantering, beredning,bevakning
• Expediering av beslut
• Ansvara för upprättande av kallelse, dagordning och protokoll
• Diarieföring, dokumentation och arkiv
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning samt erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.
Du kan ha högskoleutbildning inom t.ex.
samhällsvetenskap, statsvetenskap och/eller juridik men det är inget krav. Tidigare erfarenhet av nämndsekreterararbete väger tyngre.
En förutsättning för att kunna göra ett gott arbete är att du kan uttrycka dig klart och tydligt i tal men framförallt i skrift.
Du har ett strukturerat arbetssätt, fallenhet för administrativt arbete och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du trivs med att vara "spindeln i nätet" och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar. Du är självgående, tar ansvar för egna uppgifter och driver processer vidare.
Arbetstider och omfattningDeltid. 75% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-11-01 , upphör: 2012-12-31 Tjänsten är ett vikariat och kan komma att förlängas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-28
Ange följande referens när du ansöker: A296699
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Sonesson, Samordnings- och utveckling, 0457 - 61 89 79
Facklig kontaktAnita Holtne, 0457-61 84 92
FöretagRonneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
AdressRonneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Stadshuset
37280 Ronneby
Jobbnummer 1370523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.