Nämndsekreterare
Landskrona kommun / Administratörsjobb / Landskrona
2025-09-30
Visa alla administratörsjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landskrona kommun i Landskrona Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Hos Individ- och familjeförvaltningen arbetar vi med socialt arbete som gör verklig skillnad i människors liv. Vårt uppdrag riktar sig till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och erbjuder insatser som är anpassade efter varje individs behov med målet att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.
Vi erbjuder en trygg och professionell arbetsplats där digital utveckling och förbättringsarbete står högt på agendan. Hos oss får du möjlighet att bidra med din kompetens och kreativitet, samtidigt som du kan känna stolthet i att vara en viktig del av en socialtjänst som gör skillnad - varje dag.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2025-09-30ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare får du en ledande och central funktion i förvaltningens arbete. Du är ett kvalificerat stöd i verksamheten och fungerar som en trygg länk mellan politiker, chefer och medarbetare. Med ditt professionella bemötande och din förmåga att skapa struktur bidrar du till kvalitet, transparens och effektivitet i nämndprocessen.
Arbetet innebär att:
* Ansvara för alla rutiner kring sammanträden vid individ- och familjenämnden, diarieföring av ärenden och dokument, arkivering och andra arkivfrågor samt planera, förbereda och följa upp nämndernas möten.
* Hantera och lämna ut allmänna offentliga handlingar samt säkerställa en rättssäker ärende- och dokumentationshantering på förvaltningen.
* Administrera samt kvalitetssäkra, effektivisera och utveckla administrationen med tydligt digitalt fokus
* Kommunicera för samsyn och samverkan internt och externt
* Säkerställa att lagkrav, offentlighet och sekretess alltid hanteras på ett korrekt sätt.
Vårt erbjudande
Uppdraget som nämndsekreterare är kvalificerat och självständigt. Här kombineras juridik, administration och strategiskt stöd i en politiskt styrd organisation. Du har mycket ansvar och kontroll över ditt arbetssätt. Vill du arbeta nära både politik och förvaltning och spela en avgörande roll för att säkerställa en rättssäker, effektiv och modern ärendehantering? Då kan detta vara rollen för dig!
KvalifikationerPersonliga kompetenser:
Vi söker dig som är rättssäker, effektiv och professionell. Med din förmåga att skapa struktur, använda digitala verktyg och bemöta andra på ett trevligt och professionellt sätt blir du en trygghet i processerna och bidrar till en mer tillgänglig och effektiv socialtjänst för invånarna.
För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och prioritera bland många parallella uppgifter, samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga och en vilja att ge service i alla led. Du har ett intresse för politikens spelregler och förvaltningens arbete. Dessutom har du ett driv att utveckla arbetssätt som gör administrationen mer modern och effektiv.
Formella kompetenskrav:
* Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning alternativt utbildning samt relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer ger en likvärdig kompetens för tjänsten
* Uttrycker dig obehindrat, både skriftligt och muntligt, på svenska.
Meriterande:
* Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation
* Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
* Generell IT-kompetens
* Erfarenhet av arbete med sekretess och GDPR
ÖVRIGT
Arbetsgivarinformation:
https://www.landskrona.se/jobbailandskronastadFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C280206".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Landskrona kommun (org.nr 212000-1140)
Arbetsplats Landskrona stad
Kontakt Enhetschef Ekonomi
Marcus Fronda
marcus.fronda@landskrona.se Jobbnummer 9532612