Nämndsekreterae

Härnösands Kommun / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand, Kramfors, Ånge, Emmaboda eller i hela Sverige

Vi arbetar med att skapa bra dagar för alla som bor i Härnösand. Tillsammans bygger vi ett Härnösand att vara stolta över, som växer och gör skillnad i människors liv. Härnösands kommun har ca 1800 medarbetare varav drygt 800 arbetar inom Socialförvaltningen. Vi ansvarar för stöd och omsorg till äldre, individer och familjer, personer med funktionsnedsättning och brukare med behov av hälso- och sjukvård. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare nu och för framtiden.

Vår värdegrund är KUND, ANSVAR och GLÄDJE. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kund/brukare, anhöriga/närstående och kollegor/samarbetspartners.

Inom den Administrativa enheten finns sju medarbetare som är rutinerade, engagerade och drivande i sina frågor. Enheten ansvarar bland annat för systemförvaltning, inköp och beställning, fakturahantering, nämndsadministration, avgiftshandläggning och lokalfrågor. Som nämndsekreterare hos oss kommer du med din kompetens att vara en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i förvaltningen. För att möta den mängd ärenden som hanteras inom socialnämndens verksamhetsområde fördelas nämndsadministrationen på två medarbetare.

Socialförvaltningen söker en nämndsekreterare
Eftersom en av våra medarbetare kommer att gå i pension söker vi dig som vill bli en av oss inom socialförvaltningens administrativa enhet.

Publiceringsdatum
2018-05-24

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare inom socialförvaltningen i Härnösands kommun arbetar du med nämndsadministration, du planerar tillsammans med förvaltningschef och tjänstemän, du upprättar föredragningslistor och för protokoll vid nämndens sammanträden och utskott samt ansvarar för beslutsexpediering. Administration av nämndens handlingar sker digitalt. Enheten ansvarar även för samordning av socialförvaltningens arkiv och intern konsultation i arkiv- och diariefrågor.
Du ingår även i olika samverkansgrupper med kommunsekreterare och övriga nämndsekreterare inom kommunen. Du är också ett stöd till förtroendevalda, förvaltningsledning och chefer i kommunala och förvaltningsrättsliga ärenden.

I uppdraget som nämndsekretare ingår även arbete med intern och extern kommunikation via intranät och hemsida. Du har även en roll i kommunens organisation för hantering av personuppgifter enligt den nya dataskyddsförordningen och i förvaltningens synpunktshantering. Även vissa utredningsuppdrag kan ingå i tjänsten.

Din förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar är viktig inom vår organisation.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig utbildning på lägst högskolenivå och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha goda kunskaper i lagstiftning som gäller för offentlig förvaltning, exempelvis kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och gällande regelverk för hantering av personuppgifter. God förmåga att hantera svenska språket i både tal och i skrift är ett krav. Personliga egenskaper som serviceanda, flexibilitet och samarbetsförmåga är egenskaper som vi sätter stort värde på. Då administrationen till stor del är digital är goda kunskaper inom IT-området ett krav. Kunskaper och erfarenhet av arkivfrågor är meriterande.
Som person är du stabil, lugn och fokuserar på rätt saker. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lojal och följer fattade beslut och riktlinjer, är noggrann och målinriktad samt strukturerar och prioriterar arbetet effektivt.

Arbetstid och varaktighet
Heltid. Tjänsten är tillsvidare med tillträde 2018-10-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning.



Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Ehn, Enhetschef adm.enheten eva.ehn@harnosand.se 0611-34 83 46
Anna-Karin Sandström-Gudmundsson, Vision 0611-348027

Företag
Härnösands Kommun

Adress
Härnösands Kommun
Härnösands kommun
Socialförvaltningen
87180 Härnösand

Kontorsadress
Härnösands kommun
Socialförvaltningen

Jobbnummer
4164981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härnösands Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härnösands Kommun: