Nämndsamordnare
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Publiceringsdatum2016-03-14ArbetsuppgifterVi söker en nämndsamordnare till stadsbyggnadsförvaltningen och kanslienheten. Kansliet är en servicefunktion med fem anställda som ansvarar för bland annat diariehantering och nämndshantering. Enheten säkerställer att nämndsarbetet sköts enligt gällande lagstiftning och rutiner.
Som nämndsamordnare arbetar du nära stadsbyggnadsnämnden och förvaltningsledningen och koordinerar ärenden till nämnden. Tillsammans med kanslichefen utgör ni ett stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare kring ärendehantering och juridiska frågor.
I din roll som nämndsamordnare kommer du bland annat att förbereda och delta på stadsbyggnadsnämndens möten, skriva protokoll, diarieföra i kommunens system och expediera handlingar. Eftersom nämndens sammanträden sker på kvällstid innebär det kvällsarbete i samband med dessa, vilket är ca ett tillfälle per månad.
Som nämndsamordnare är du med och utvecklar arbetet för att säkerställa hög kvalitet i förvaltningens processer gällande ärendehantering och nämndshantering. Även andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter såsom registrering, arkivering och avtalshantering är aktuella för att minska sårbarheten på enheten. Arbetet innehåller också kontakter med anställda och allmänhet vid tillgängliggörande av handlingar och information i enlighet med offentlighetsprincipen.
Tjänsten innebär även att du handlägger vissa ärenden direkt åt förvaltningschef och nämndens ordförande. Du stödjer dem genom att t.ex. hantera mötesbokningar, förbereda möten och mejl/telefon, vilket kräver hög integritet.
KvalifikationerVi tror att du har en examen med juridisk- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan relevant utbildning. Genom din utbildning och arbetslivserfarenhet har du goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, personuppgiftslagen och kommunallagen. Du ska ha flerårig erfarenhet av nämndadministration inom offentlig förvaltning.
Vi söker dig som har god administrativ förmåga och är flexibel. Som person är du strukturerad och har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du är stresstålig och har lätt för att snabbt sätta dig in i olika ärenden och prioritera bland dessa. Stadsbyggnadsnämnden har en helt digital ärendehantering och det krävs därmed god datorvana för att vara framgångsrik i ditt arbete.
Daglig kontakt med medarbetare och allmänheten innebär att du har en god social förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: C4765
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdam Andersson, Enhetschef 042 103318
adam.andersson@helsingborg.seSofia Sörensen, HR chef 042 105928
Facklig kontaktBerit Andersen, VISION 042-105929
Christina Andersson, SACO 042 105240
FöretagHelsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2722073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.