Nämndsadministratör

Burlövs kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansliavdelningen i Burlöv

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

Publiceringsdatum
2023-11-07

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen. Här får du möjlighet att vara med och utveckla nya arbetssätt och metoder för att skapa moderna och hållbara processer. Du får vara med och påverka arbetsformerna så att vi kan säkra vårt demokratiska uppdrag och vårt stöd till förvaltningarna.

Du kommer att arbeta som ett administrativt stöd till de politiska organen, och ingår i ett team som tillsammans driver och utvecklar dokument- och ärendehanteringen i Burlövs kommun. Uppdraget är brett och vi har ett stort ansvar för att stödja förvaltningarna i deras nämndsarbete, utifrån lagstiftning och reglementen.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• planera, samordna och förbereda sammanträden för något eller några politiska organ, samt expediera protokoll och beslut
• tillsammans med dina kollegor hantera registraturens e-postlåda och inkommande post
• hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• utveckla och effektivisera administrativa rutiner i nämndsarbetet
• utbilda och vara en stöttande funktion till handläggare i ärendehanteringssystemet Evolution.

Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla. Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.

Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Du och dina teamkollegor arbetar nära varandra och stöttar varandra över nämndsgränserna. Vana att arbeta självständigt är lika självklart som bra samarbetsförmåga och flexibilitet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Formella kvalifikationer:
• relevant utbildning på högskolenivå, eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
• erfarenhet av den offentliga sektorn och kunskaper gällande de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.

Det är meriterande om du har:
• dokumenterad kunskap och erfarenhet i dokument- och ärendehanteringssystem, såsom Evolution eller motsvarande
• tidigare erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar eller arbete med valadministration.

Dina personliga egenskaper
• Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
• Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
• Ditt arbete präglas av struktur, noggrannhet och ordningssinne.
• Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp.
• Du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarsfull.
• Du tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1256081".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)

Arbetsplats
Burlövs kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Kanslichef
Charlotta Wemme Dehlin
Charlotta.Wemme@burlov.se
040-625 63 87

Jobbnummer
8246336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Kansliavdelningen: