Nämndsadministratör
Burlövs kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Burlöv
2020-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsadministratör" (publicerad 2023-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansliavdelningen i Burlöv Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Just nu söker vi en kvalificerad nämndsadministratör till kommunens kansliavdelning. Avdelningen utgör en stödfunktion till hela den kommunala organisationen. Avdelningen ansvarar för bl.a. kommunens informationsförvaltning, den politiska ärendeprocessen, utredningar, juridisk vägledning, säkerhet och krisberedskap.
Publiceringsdatum2020-02-21ArbetsuppgifterSom nämndsadministratör utgör du länken mellan chefer, handläggare och politik. Tillsammans med nämndsekreterare ansvarar du för att säkra att den politiska ärendeprocessen följer gällande lagstiftning och Burlövs kommuns fastställda styrdokument.
Bredden på arbetsuppgifter är stor. Du ingår i ett team som tillsammans genomför, samordnar och stödjer kommunens arbete med ärendehantering, nämndsadministration, diarieföring, arkivering och dokumenthantering. Huvudfokus för tjänsten är miljö- och byggverksamheten, men som teammedlem kommer du även att delta i stödet till övriga verksamhetsområden.
Du kommer även att få möjlighet att delta i projekt och i det kontinuerliga utvecklingsarbete som bedrivs inom verksamhetsområdet, t.ex. med digitalisering och automatisering av kommunens ärende- och informationshantering. Du kommer också att spela en viktig roll i kommunens kontakt och service gentemot allmänheten.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemen Vision och Evolution.
Dina personliga egenskaper• Effektivitet
• Anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBurlövs kommun, Kansliavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A935473".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Arbetsplats Burlövs kommun, Kansliavdelningen
Jobbnummer 5110085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.