Multistore Manager!

Talent & Partner AB / Chefsjobb / Stockholm
2023-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Multistore Manager!" (publicerad 2023-08-28) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talent & Partner AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

MULTISTORE MANAGER SEFINA STOCKHOLM
Älskar du försäljning och att leda andra? Har du intresse för smycken, klockor, ädelstenar, instrument, konst och antikviteter? Vi söker just nu en självdriven och säljfokuserad personlighet med ledaregenskaper och viljan att ständigt utveckla både sig själv såväl som andra.
Som Multistore Manager har du ett helhetsansvar för två av våra enheter (Kista & S:t Eriksgatan). Du leder och utvecklar dina medarbetare samt driver butikerna enligt uppsatta mål. Du kommer själv vid behov att arbeta i butikerna med kundmöten, värdering, auktioner m.m. samtidigt som du behöver vara både närvarande, tillgänglig och lyhörd som ledare.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Ansvara för butikernas värden och belåningsrutiner
Belåning, värdering och försäljning till våra kunder
Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal
Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder
Personalansvar
Rekrytering attrahera talanger och bygga sammansvetsade team
Introduktion, onboarding och kontinuerlig utveckling av medarbetar
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet i butikerna
Värdeinventering, inventering, varuhantering, administrativt arbete

Profil & Bakgrund
Vi tror att du som söker har minst tre års tidigare ledarerfarenhet och en mogen inställning till ledarskap och förmåga att anpassa ditt ledarskap efter olika situationer och olika individer. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet från försäljnings-/serviceyrken. Du har även erfarenhet av att leda två eller fler butiker/enheter där du skapat dig en förståelse för drift, ledning och utveckling av dessa. Du är van att ta yrkesmässigt ansvar, är pådrivande, handlingskraftig och verksamhetsnära som person.
Gymnasieutbildning som kompletterats med ytterligare utbildning inom butikledning, retail, ledarskap och/eller försäljning
Dokumenterat goda resultat av att leda inom försäljning
Erfarenhet och förmåga att leda på distans och skapa självgående team de dagar du inte är på plats
Erfarenhet av att ansvara för försäljningsbudget
Du är van att läsa och följa upp ekonomiska nyckeltal och rapporter
Hög förmåga av operativ projektledning med dokumenterat goda resultat
Social kompetens, ambassadörskap och utvecklingsorienterad förmåga
Brinner för att ge service utöver det vanliga och drivs av att överträffa mål
Har ett gott siffer-/affärssinne och är noggrann
Behärskar svenska och engelska obehindrat, talar du andra språk är det meriterande
God datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet framförallt PowerPoint och Excel

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en positiv atmosfär på arbetsplatsen. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem m.m.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid, motsvarande 38,5 timmar/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikernas öppettider. Tillträde efter överenskommelse.
På Sefina strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.

Publiceringsdatum
2023-08-08

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Varmt välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina ansökningshandlingar får gärna innehålla CV samt ett personligt brev. Skicka din ansökan idag direkt via länk eller via work@talentpartner.se
Om Sefina som bolag
Sefina är Nordens största pantbankskedja som grundades redan 1884. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger Finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Idag är vi totalt närmare 140 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, 20 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket Helsingin Pantti Oy (HPO). Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-22
E-post: work@talentpartner.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Talent & Partner AB (org.nr 556881-1763)
Birger Jarlsgatan 8, 5tr (visa karta)
114 34  STOCKHOLM

Jobbnummer
8014625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talent & Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talent & Partner AB: