Mercer söker administrativa konsulter med IT-intresse

Mercer HR Consulting AB, Stockholm / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mercer HR Consulting AB, Stockholm i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Är du drivande, självgående, vill vara med och bygga relationer med kunder i en internationell miljö? Då har vi ett stimulerande jobb som administrativ konsult i en växande organisation där du får möjligheten att utvecklas.

Mercer är ett av värdens främsta företag inom bland annat pension och försäkring. Vi är inne i en tillväxtfas och söker nu därför dig med goda administrativa kunskaper och ett stort intresse för kundrelationer och service.

I tjänsten som administrativ konsult sköter du den löpande administrationen av våra kundföretags pensionsplaner och andra förmåner. Arbetet innebär kontakt med deras HR-avdelningar, löneleverantörer samt kundföretagens anställda via både mail och telefon. Kontakt med löneleverantörer, försäkringsbolag och våra interna IT-avdelningar, är en naturlig del av arbetet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt Göteborgskontor. För att ansöka om tjänsten, skicka ditt CV och personligt brev till Maria Valge: maria.valge@mercer.com. Skriv som rubrik "Administrativ konsult Göteborg".
Vi vill ha din ansökan senast den 16/06 2017. Första intervjuerna kommer att hållas vecka 25. Vid frågor om tjänsten kontakta Maria Valge på 076-861 28 08.

Mercer är ett världsledande globalt företag inom Health, Wealth och Career och är representerat i mer än 40 länder med över 20 000 medarbetare. Mercer är en del av Marsh & McLennan companies Inc (MMC) med över 60 000 medarbetare i över 100 länder. I Sverige är vi ett sextiotal medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Läs gärna mer om Mercer på http://se.mercer.com

Vi ser gärna att du är ansvarstagande och tar egna initiativ för att säkerställa att uppgifter slutförs med kvalitet och i rätt tid. Som person är du öppen, kommunikativ, nyfiken och tycker om kundkontakt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har förmågan att kunna växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och ändå arbeta strukturerat under tidspress.

Vi lägger främst vikt vid din personliga lämplighet, ditt engagemang och driv, men ser även följande som meriterande:
• Utbildning inom exempelvis ekonomi, statistik, internationella relationer eller liknande
• Intresse för eller erfarenhet av försäkringsadministration
• Mycket god förståelse och intresse för IT-system
• Du bör behärska svenska och engelska i tal och skrift

Hos oss på Mercer Sverige får du möjlighet att påverka företagets verksamhet samt utvecklas professionellt och bli en del av ett team med kompetenta och inspirerande medarbetare.
Mercer strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder därför sina anställda en rad förmåner som du kan läsa mer om på:

https://www.se.mercer.com/mercer-karriar/rewards-and-benefits.html

Publiceringsdatum
2017-06-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-23

Företag
Mercer HR Consulting AB, Stockholm

Adress
Mercer HR Consulting AB, Stockholm
KLARA NORRA KYRKOGATA 29
11122 STOCKHOLM

Kontorsadress
Klara Norra Kyrkogata 29

Jobbnummer
3538954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mercer HR Consulting AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mercer HR Consulting AB, Stockholm: